StoryEditor

Young Lions 2024: Mladí levi išli v digitále výrazne out of the box

26.05.2024, 16:00
Autor:
redred

Už čoskoro sa v Cannes stretnú najlepší mladí kreatívci sveta. Postupne vám predstavíme víťazov slovenského kola, ktorí nás budú reprezentovať v Young Lions 2024.

Kategóriu Digital, ktorej partnerom je Asociácia mediálnych agentúr (AMA) vyhrala dvojica Michaela Martonová, Andrea Vargová s prácou  Kde sa vidíš o 5 rokov?

Stručná charakteristika: Mladí ľudia tesne po škole často o svojej budúcnosti nemajú jasnú predstavu. Z každej strany sa stretávajú s ťažkou otázkou: „Kde sa vidíš o 5 rokov?“ My pre nich máme odpoveď. Pridanú hodnotu Teach Next totiž najlepšie ukážeme, keď sa zameriame na dlhodobý efekt programu a skilly, ktoré v ňom absolvent časom môže získať. Kreatívnym riešením našej kampane sa stalo budúce ja našich absolventov. Digitálny dvojník z budúcnosti, ktorého dokážeme s využitím generatívnej AI naklonovať a nechať hovoriť o skúsenostiach, ktoré vďaka Teach Next získal.

Ak si chcete pozrieť kompletne rozpracovaný projekt, vďaka ktorému títo kreatívci získali miestenku v Cannes, môžete tak urobiť TU. 

Kompletné výsledky kategórie Digital: 

víťazky: Michaela Martonová, Andrea Vargová

názov práce: KDE SA VIDÍŠ O 5 ROKOV? 

2. miesto: Monika Farkašová, Jakub Svetlík

názov práce: ČO JA VIEM, TO VYUČUJEM 

3. miesto: Richard Sokol, Lukáš Lukonič

názov práce: RESUME YOUR EDUCATION 

image

Ronald Lupták

Ronald Lupták

Linea 5

Príjemným prekvapením bol počet prihlásených prác – 33 prihlášok som nečakal ani náhodou. Oceňujem, že mladí levi išli v kategórii v mnohých prípadoch výrazne out of box. Niekde sa to podarilo bravúrne, niekde to, žiaľ, spôsobilo menší alebo aj väčší odklon od zadania, či absentovalo posolstvo navrhnutej kampane. Asi najväčšou výzvou pre porotu bolo identifikovať, či okrem toho, že je daná idea kreatívna, je aj digitálna, a teda obhájiteľná pre kategóriu Digital. Za Teach, ktoré som v porote ako marketér na prenájom reprezentoval, musím potvrdiť, že mnohé kampane by mohli byť použiteľné v reálnom živote. A tak by to podľa mňa aj malo byť.

image

Daniel Vachuna, Head of Digital, THIS IS LOCCO

Daniel Vachuna

Head of Digital

THIS IS LOCCO

Ja milujem Young Lions. Tento rok som sa prvýkrát nemohol zúčastniť a teším sa, že som mohol byť aspoň v porote v kategórii Digital. Aj keď z viacerých strán som počul, že tento ročník bol ideovo slabší ako minulé, myslím si, že sa tam našlo niekoľko super nápadov. Čo išlo určite hore, je forma prezentácií. Pamätám si, keď sa na shortlistoch objavovali práce vo Worde, a tento rok boli tie prezky naozaj peknučké všetky. A musím pochváliť aj úroveň odprezentovania prác. A budúcim ročníkom by som odkázal: prinášajte čo najzaujímavejšie, ale zároveň čo najjednoduchšie idey, názov práce musí byť super a nemusíte sa až tak držať briefu, ak máte kreatívnu ideu.

image

Martin Kučera 

Head of Digital

Omnicom media group

Martin Kučera

Head of Digital

Omnicom Media Group

Na súťaži Young Lions som sa tento rok zúčastnil prvýkrát, a to ako porotca v slovenskom kole v kategórii Digital. A bolo to úžasné! Vidieť plno mladých talentov pokope z našej brandže je vždy TOP. Tento rok bolo prihlásených 33 prác v kategórii Digital, takže naozaj bolo z čoho vyberať. Mali sme možnosť vidieť mnoho skvelých prác, no víťaz môže byť len jeden (haha). Bolo zaujímavé sledovať, ako sa jednotlivé tímy popasovali zo zadaním a využili v ňom napríklad AI, ale aj mnohé iné nástroje. Rozhodne všetkým odporúčam zažiť túto skúsenosť.

Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024 sú:

Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie. 

 

01 - Modified: 2024-10-18 10:13:24 - Feat.: - Title: Cannes Lions očami stratéga: Marketéri potrebujú úprimnosť a odvahu 02 - Modified: 2024-10-18 10:13:55 - Feat.: - Title: Cannes Lions stačí zažiť dvakrát 03 - Modified: 2024-10-18 10:14:16 - Feat.: - Title: Z Cannes Lions človek odchádza extrémne namotivovaný, ale zároveň aj trochu skľúčený 04 - Modified: 2024-10-18 10:14:35 - Feat.: - Title: Viac humoru do reklamy! 05 - Modified: 2024-10-18 10:15:05 - Feat.: - Title: V Cannes to bolo obrovské a veľkolepé
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 15:15