Kategóriu Digital, ktorej partnerom je Asociácia mediálnych agentúr (AMA) vyhrala dvojica Michaela Martonová, Andrea Vargová s prácou Kde sa vidíš o 5 rokov?
Stručná charakteristika: Mladí ľudia tesne po škole často o svojej budúcnosti nemajú jasnú predstavu. Z každej strany sa stretávajú s ťažkou otázkou: „Kde sa vidíš o 5 rokov?“ My pre nich máme odpoveď. Pridanú hodnotu Teach Next totiž najlepšie ukážeme, keď sa zameriame na dlhodobý efekt programu a skilly, ktoré v ňom absolvent časom môže získať. Kreatívnym riešením našej kampane sa stalo budúce ja našich absolventov. Digitálny dvojník z budúcnosti, ktorého dokážeme s využitím generatívnej AI naklonovať a nechať hovoriť o skúsenostiach, ktoré vďaka Teach Next získal.
Ak si chcete pozrieť kompletne rozpracovaný projekt, vďaka ktorému títo kreatívci získali miestenku v Cannes, môžete tak urobiť TU.
Kompletné výsledky kategórie Digital:
víťazky: Michaela Martonová, Andrea Vargová
názov práce: KDE SA VIDÍŠ O 5 ROKOV?
2. miesto: Monika Farkašová, Jakub Svetlík
názov práce: ČO JA VIEM, TO VYUČUJEM
3. miesto: Richard Sokol, Lukáš Lukonič
názov práce: RESUME YOUR EDUCATION
Ronald LuptákLinea 5
Príjemným prekvapením bol počet prihlásených prác – 33 prihlášok som nečakal ani náhodou. Oceňujem, že mladí levi išli v kategórii v mnohých prípadoch výrazne out of box. Niekde sa to podarilo bravúrne, niekde to, žiaľ, spôsobilo menší alebo aj väčší odklon od zadania, či absentovalo posolstvo navrhnutej kampane. Asi najväčšou výzvou pre porotu bolo identifikovať, či okrem toho, že je daná idea kreatívna, je aj digitálna, a teda obhájiteľná pre kategóriu Digital. Za Teach, ktoré som v porote ako marketér na prenájom reprezentoval, musím potvrdiť, že mnohé kampane by mohli byť použiteľné v reálnom živote. A tak by to podľa mňa aj malo byť.
Daniel VachunaHead of Digital
THIS IS LOCCO
Ja milujem Young Lions. Tento rok som sa prvýkrát nemohol zúčastniť a teším sa, že som mohol byť aspoň v porote v kategórii Digital. Aj keď z viacerých strán som počul, že tento ročník bol ideovo slabší ako minulé, myslím si, že sa tam našlo niekoľko super nápadov. Čo išlo určite hore, je forma prezentácií. Pamätám si, keď sa na shortlistoch objavovali práce vo Worde, a tento rok boli tie prezky naozaj peknučké všetky. A musím pochváliť aj úroveň odprezentovania prác. A budúcim ročníkom by som odkázal: prinášajte čo najzaujímavejšie, ale zároveň čo najjednoduchšie idey, názov práce musí byť super a nemusíte sa až tak držať briefu, ak máte kreatívnu ideu.
Martin KučeraHead of Digital
Omnicom Media Group
Na súťaži Young Lions som sa tento rok zúčastnil prvýkrát, a to ako porotca v slovenskom kole v kategórii Digital. A bolo to úžasné! Vidieť plno mladých talentov pokope z našej brandže je vždy TOP. Tento rok bolo prihlásených 33 prác v kategórii Digital, takže naozaj bolo z čoho vyberať. Mali sme možnosť vidieť mnoho skvelých prác, no víťaz môže byť len jeden (haha). Bolo zaujímavé sledovať, ako sa jednotlivé tímy popasovali zo zadaním a využili v ňom napríklad AI, ale aj mnohé iné nástroje. Rozhodne všetkým odporúčam zažiť túto skúsenosť.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024 sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.