V Cannes sa stretávajú zástupcovia kreatívneho marketingu, technológií a biznisu z celého sveta, aby tu zdieľali svoje najnovšie know how. Podľa informácií, ktoré zverejnili organizátori Cannes Lions, o ceny sa tento rok uchádza takmer 30-tisíc prác. Medzi nimi aj 14 zo Slovenska.
30 tisíc prihlášok nie je rekord festivalu. V roku 2016 dostali organizátori vyše 43-tisíc prihlášok a o rok neskôr 41-tisíc. Pandemické roky však priniesli prepad.
Generálny riaditeľ festivalu Simon Cook na úvod eventu hovorí, že globálny kreatívny priemysel prechádza zásadnými zmenami. Najväčší nárast prihlášok zaznamenali v kategórii Creative Effectiveness Lions. „Vnímame to ako silný záväzok kreativity, ktorá zásadne vplýva na rast biznisu.“ Dokazuje to aj nárast počtu prihlášok v ďalších kategóriách – Creative Business Transformation, Creative Commerce a Creative Strategy. Kreatívny marketing je tak jednoznačnou súčasťou riešenia obchodných problémov značiek.
Veľkou témou bude humor
„Humor v reklame funguje,“ povedal už vlani priamo na pódiu Cannes Lions Andrew Robertson z BBDO. Organizátori tento rok otvorili úplne novú kategóriu: Použitie humoru. V nej sa bude rozdávať 13 levov. „Aj tento krok naznačuje trend, že tón v komunikácii sa posúva smerom k zábave,“ hovorí globálny riaditeľ Lions Awards Marian Brannelly.
Príde aj Elon Musk
Už včera sa v Cannes konalo viacero podujatí, ktoré súvisia s festivalom. Značky na plážach na Azúrovom pobreží finišovali so stavbou svojich stanov. Sú tu všetci, ktorí vo svete kreativity niečo znamenajú – technologickí giganti ako Microsoft či Google, streamovacie platformy Disney+ aj Netflix, sociálne platformy Meta, Snapchat, Pinterest, svoje bohaté zastúpenie tu má gaming, šport aj e-commerce.
WPP potvrdilo, že do Cannes sa chystá aj kontroverzná superstar Elon Musk. Technologický riaditeľ spoločnosti X vystúpi na seminári pod názvom „Objavovanie nových hraníc inovácií“. S generálnym riaditeľom WPP Markom Readom bude diskutovať o o tom, akú transformačnú silu majú technologické inovácie, ako AI pretvára kreativitu, biznis spoločnosti X.