71. ročník Medzinárodného festivalu kreativity Cannes Lions pozná prvých víťazov. Po úvodnom dni máme aj držiteľov Grand Prix. Pozrite si ich zoznam aj ocenené práce.
Kategória Outdoor Lions
Porota hodnotila 2053 prihlášok. Z nich vybrala 10 zlatých levov, 18 strieborných a 27 bronzových. Dve boli také výnimočné, že si zaslúžili ocenenie Grand Prix.
LOLA MullenLowe, Magnum Ice Cream "Find your summer"
V Británii klesá v zime teplota aj záujem o zmrzlinu. Magnum pripravil sériu billboardov, ktrorými podporil ľudí, aby našli svoje leto. Porota ocenila výnimočnú prácu fotografa so svetlom a udelila hneď tri Grand Prix.
Colenso BBDO, Adoptable. By Pedigree, Pedigree
Nový Zéland miluje psi, no napriek tomu počet psov v útulkoch neustále rastie. Značka Pedigree už viac ako desať rokov bojuje s týmto problémom. Využíva na to technológiu AI. Vďaka nej dramaticky zlepšuje kvalitu fotografie, čo skracuje dobu na adopciu.
Kategória Print & Publishing Lions
Porota hodnotila 734 prihlášok a ocenila 21 z nich. Udelila 4 zlaté, 3 strieborné a 13 bronzových levov. A tiež jednu Grand Prix.
Recycle Me, Coca-Cola, Ogilvy New York
Coca Colu pozná 94 percent svetovej populácie a značka má obrovský mediálny dosah. Rozhodla sa, že pripomenie ľuďom, že udržateľnosť je kolektívna zodpovednosť. V masovom meradle tak podporila tému recyklácie. Porota Cannes Lions jej za tento počin udelila Grand Prix.
Kategória Audio & Radio Lions
759 súťažných príspevkov a 23 levov. Z toho 4 zlaté, 6 strieborných a 12 bronzových. Okrem toho aj mimoriadna cena Grand Prix.
„The Misheard Version“ pre Specsavers od Golin
Špecialisti na zrak a sluch sa dohodli so spevákom Rickom Astleym, aby znovu nahral text jeho hitu Never Gonna Give You Up a presvedčil ľudí, aby sa prihláili na bezplatný test sluchu.
"Je to skvelý príklad kreativity. Ďakujeme, Specsavers, že ste nás rozosmiali," chválil prezident Audio a Radio poroty Simon Vicars, hlavný kreatívny riaditeľ, Colenso BBDO, Nový Zéland.
Kategória Health & Wellness Lions
1252 prihášok a 38 levov 5 zlatých, 14 strieborných a 18 bronzových. Aj v tejto kategórii sme videli Grand Prix.
The Last Barf Bag, Dramamine od FCB Chicago, USA
Dramamine je v USA líder na trhu v kategórii liekov proti nevoľnosti. Aj vďaka nemu sa znížila v lietadlách, vlakoch či autobusoch spotreba sáčkov. Tie sa podľa značky stávajú postupne zberateľským artiklom. Dramamine vytvorili ódu na spomínaný sáčok.
"Značka touto prácou inšpiruje k posúvaniu hraníc," hovorí predsedníčka poroty Wendy Chan, vedúca kreatívneho poradenstva v oblasti zdravia pre Áziu a Tichomorie Edelman, APAC.
Kategória Pharma Lions
7 levov, z toho 1 zlatý, dva strieborné a tri bronzové. A k tomu aj Grand Prix.
MAGNETIC STORIES, Siemens Healthineers
Magnetic Stories premenili zvuky, ktoré vydáva magnetická rezonancia na krásne detské audioknihy. MRI tak pre detských pacientov prestáva byť strašidelný prístroj, ale je vstupnou bránou k príjemnému zážitku.
Okrem hlavných kategórií porota Cannes Lions rozhodla aj o špeciálnej cene "The Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good“. Tá patrí práci pre neziskovú organizáciu alebo charitu. Tento rok ju získal projekt Child Wedding Cards, UN Woman, Impact BBDO v Spojených arabských emirátoch, ktorý bojuje proti detským svadbám.