Na Francúzskej riviére rozdávali posledné levy aj mimoriadne ceny. 71. ročník festivalu kreativity a reklamy je za nami, pozrite sa, čo priniesol finálový deň.
Kategória FILM
1885 prihlášok, 2 Grand Prix, 12 zlatých, 16 strieborných a 28 bronzových levov.
Grand Prix: WOMEN‘S FOOTBALL, MARCEL, PARIS/ORANGE/2024
Na prvý pohľad to vyzerá ako mužská futbalová reprezentácia, no potom sa ukáže, že ide o ženský tím. Orange premenil ženy na mužov pomocou technológie deepfake. „Toto bol najlepší nápad celého ročníka," vyhodnotil prezident filmovej poroty Tor Myhren, viceprezident pre marketingovú komunikáciu spoločnosti Apple Inc, Global.
Grand Prix: PLAY IT SAFE,THE MONKEYS | ACCENTURE SONG, SYDNEY
Úchvatné hudobné video oslavuje jedinečnú architektúru a tvorivého ducha najznámejšej dominanty Sydney. A to všetko v pozadí s originálnou piesňou, ktorá satiricky povzbudzuje publikum, aby sa vyhýbalo rizikám a hralo bezpečne.
Kategória Glass: The Lion for Change
165 prihlášok, 1 zlato, 2 striebra, 3 bronzy
Grand Prix: TRANSITION BODY LOTION, OGILVY
Značka starostlivosti o pleť vytvorila nové telové mlieko "Proderma Transition Body Lotion" určené pre trans ľudí. Tí sa vďaka tomuto unikátnemu produktu cítia videní a repektovaní.
Kategória: SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
588 prihlášok, 4 zlaté, 5 strieborných a 10 bronzových levov
Grand Prix: „Renault - Cars To Work“ pre Renault od Publicis Conseil, Paríž
Nová iniciatíva automobilovej značky sa snaží pomôcť Francúzom, ktorí žijú v oblastiach, kde je ťažké dostať sa na miesto zamestnania verejnou dopravou. Značka spustila systém, v rámci ktorého mohli ľudia počas pracovnej skúšobnej doby bezplatne používať automobil Renault a začať platiť až po uzavretí pracovnej zmluvy. Ak o prácu prišli, mohli ho vrátiť.
Grand Prix for GOOD
THE FIRST SPEECH. RUSSIA, REPORTERS WITHOUT BORDERS, INNOCEAN BERLIN
Pri príležitosti 30. výročia existencie organizácie Reportéri bez hraníc spustili kampaň oslavujúcu jej odhodlanie brať na zodpovednosť tých, ktorí sú proti demokracii a slobodnej tlači.
Kategória Titanium
200 prihlášok, 3 zlaté levy, 1 grand prix
Grand prix: DOORDASH-ALL-THE-ADS, WIEDEN+KENNEDY, PORTLAND/DOORDASH
Ľudia si myslia, že DoorDash je len donášková služba reštaurácie. nie je. V čase Super bowlu chcela presvedčiť publikum, že dokáže viac, vlastne čokoľvek. A tak sľubila, že prinesie všetky produkty, ktoré sú inzerované počas Super bowlu.