”Triad girls” Ava Vargová a Michaela Martonová.
StoryEditor

Viac humoru do reklamy!

17.07.2024, 11:19
Autor:
redred

Už po druhýkrát sa svetovej súťaže Young Lions zúčastnila Andrea Vargová. Vlani to bolo v kategórii Print, tento rok v Digitále. A aké boli jej najväčšie zážitky z Cannes? 

Tento rok som mala opäť tú česť zažiť Cannes Lions. Keďže som sa zúčastnila aj minulý rok, mala som s čím porovnávať. Napríklad z minulého roka si pamätám len jednu prednášku o humore v reklame a tento rok ich bolo omnoho viac. Zábava a humor boli všade, napríklad pri výhre Grand Prix pre Pop-Tarts: First Edible Mascot porotca vyhlásil: “Let’s do more stupid things” a ja musím len súhlasiť.

image

Humor patril k hlavným témam tohtoročného festivalu v Cannes

Young Lions Competitions: Test kreativity

Young Lions predstavuje určitý test kreativity, pretože za 24 hodín vymyslieť kampaň sa niekedy zdá nemožné, ale človek niekedy sám nevie, čoho je pod tlakom schopný. Kategória Digital bola náročnejšia ako minuloročný Print, najmä preto, že sme sa s Miš po odovzdaní museli pripravovať na prezentáciu a na druhý deň sa postaviť pred porotu. Zhltlo nám to nejaký čas z prednášok, ale zároveň to bola nesmierne obohacujúca skúsenosť. Najťažšie bolo z nápadov vybrať taký, ktorý stihneme aj dokončiť, pretože nám až ku koncu prichádzali nové.

image

Kategória Digital

Skúsenosti z festivalu

Okrem samotnej súťaže ponúka Cannes Lions aj nespočetné množstvo príležitostí. Zúčastnili sme sa rôznych prednášok a workshopov, ktoré viedli svetové špičky z oblasti reklamy a inšpirovali sme sa množstvom vystavených výherných aj nevýherných prác. Pochodili sme aj množstvo stánkov ako napr. Amazon, kde zadarmo rozdávali mini fény či ste si mohli vyskúšať trendovú skincare. V stánku Meta sme si vyskúšali okuliare, ktoré vytvorili v spolupráci s RayBan, a ktoré majú v sebe zabudovanú kameru a reprák, takže hlasovým pokynom si viete pustiť hudbu či hneď začať nahrávať video alebo robiť fotky.

image

Andrea Vargová súťažila v kategórii Digital so svojou kolegyňou z Triadu Michaelou Martonovou.

Jedna z najpamätnejších prednášok bola od Contiguous, ktorá každoročne predpovedá rôzne trendy v reklame. Z tohtoročných 47 to boli napríklad: 

  • To, čo už vidíme vo fashion svete, sa deje aj v iných oblastiach, a to, že sa vracia nostalgia z roku 2000;
  • Každé ďalšie negatívne slovo zvyšuje mieru prekliknutia o 2,3 %;
  • Aby sme “prežili”, musíme sa stať kentaurami - využívať naše ľudské schopnosti spolu s novými technológiami (ako napr. AI);
  • Nestačí len tvoriť, to vie už mnoho ľudí, ale je potrebné byť aj vizionármi.

Tieto a mnohé ďalšie myšlienky mi poskytli nové inšpirácie a potvrdili význam neustáleho vzdelávania a adaptácie v tomto rýchlo sa meniacom priemysle.

Ďalšia zaujímavá prednáška bola od Impact BBDO a ich práci s národnými novinami An-nahar v Libanone. Ich dlhodobá spolupráca a dôvera v jeden druhého vytvára mnohé úspešné kampane. Naposledy vytvorili AI prezidenta - prvé AI na svete určené na vykonávanie prezidentských povinností. Cieľom bolo riešiť dlhotrvajúcu patovú politickú situáciu v Libanone, kde je krajina bez úradujúceho prezidenta už viac ako dva roky.

image

Festival v Cannes mal opäť bohatý program.

Reklamy, ktoré by som dala do pozornosti: High AI, Handshake Hunt, The Everyday Tactician, SightWalks, American Cancer Story.

„Milujte reklamu a reklama bude milovať vás. Urobte reklamu vtipnou a bude sa vám páčiť.”

Jednou z posledných vecí, ktoré by som spomenula, sú slová Jacquesa Séguélu, oceneného Levom sv. Marka (niečo ako u nás ocenenie Filipa). Séguéla kládol v reklame veľký dôraz na silu myšlienok.

„Peniaze nemajú nápady. Iba nápady zarábajú peniaze." Vo svete posadnutom krátkodobými metrikami Séguéla presadzoval vytváranie reklamy, ktorá má trvalý vplyv a emocionálne spojenie. Ako vníma, najväčšou devízou značky nie je jej logo či znelka, ale jej duša. „Našou úlohou nie je len predávať produkty. Našou úlohou je dať značkám to jediné, čo u dnešných spotrebiteľov rezonuje: autentickosť."

Jednou z najkrajších vecí bolo zažiť všetko s ďalšími účastníkmi zo Slovenska, s ktorými sme chodili na čo najviac prednášok, skúšali sa dostať na nedostupné párty, ale hlavne si pri zadaniach navzájom pomáhali a vytvorili nové priateľstvá.

Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024, vďaka ktorým víťazné súťažné tímy vycestovali na medzinárodné kolo súťaže a Cannes Lions Festival of Creativity sú:

Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie. 

01 - Modified: 2024-08-09 05:00:00 - Feat.: - Title: Cannes 2024: Gaming je relevantnou súčasťou kultúry a spoločnosti 02 - Modified: 2024-10-18 10:13:24 - Feat.: - Title: Cannes Lions očami stratéga: Marketéri potrebujú úprimnosť a odvahu 03 - Modified: 2024-10-18 10:13:55 - Feat.: - Title: Cannes Lions stačí zažiť dvakrát 04 - Modified: 2024-10-18 10:14:16 - Feat.: - Title: Z Cannes Lions človek odchádza extrémne namotivovaný, ale zároveň aj trochu skľúčený 05 - Modified: 2024-10-18 10:15:05 - Feat.: - Title: V Cannes to bolo obrovské a veľkolepé
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. november 2024 07:57