Asociácia mediálnych agentúr (AMA) je partnerom Young Lions Slovakia už niekoľko rokov, pretože pre naše členské agentúry je rozvoj mladých talentov dlhodobo jednou z dôležitých priorít. V AMA veríme, že vytvárať novej generácii priestor pre praktické skúsenosti a sebarealizáciu je dobrou investíciou do budúcnosti celého odvetvia.
A práve súťaž Young Lions takýto priestor poskytuje, a navyše predstavuje jedinečnú príležitosť zažiť mladé talenty v plnom nasadení – s energiou, kreativitou a profesionálnym prístupom. Súčasťou nášho partnerstva je aj snaha dať zmysluplný obsah samotnému zadaniu – preto sa každoročne usilujeme podporiť neziskový alebo pro bono projekt.
Tento rok nás veľmi teší, že sme mohli spolupracovať s Ligou pre seniorov na dôležitej a citlivej téme osamelosti seniorov. Tímy v kategórii DIGITAL, ktorej je AMA partnerom, priniesli nielen zaujímavé insighty a kreatívne riešenia, ale aj prakticky realizovateľné aktivácie.
Dokázali autenticky prepojiť dva negatívne fenomény dnešnej doby - osamelosť starších a mladých generácií – a navrhnúť riešenia, ktoré spájajú a prinášajú nové možnosti, ako sa s týmto spoločenským fenoménom vyrovnať. A práve o tom by podľa nás mala byť dobrá reklamná komunikácia.
Ďakujeme všetkým súťažiacim, organizátorom, nášmu tohtoročnému partnerovi Liga pre seniorov a samozrejme porotcom, ktorí prihlásené práce dlho a zaniete hodnotili, za to, že aj tento ročník Young Lions Slovakia priniesol veľkú dávku radosti a pozitívnej energie. Gratulujeme víťazným tímom, ktoré pocestujú v lete do Cannes! Držíme im palce a želáme im, nech je to pre nich top životná aj profesionálna skúsenosť.
Výsledky kategórie DIGITAL:
1. miesto: Romana Kádeková, Dominik Mičuda, VIAC SLOW
Rýchly život a neustály tlak na výkon spôsobujú, že Gen Z pociťujú čoraz viac duševných ťažkostí. Táto hektická doba prispela k rozšíreniu “slow living” filozofie medzi mladými ľuďmi. Jej cieľom je žiť vedomejšie, vďačnejšie a pomalšie. A práve tu nastáva prienik so seniormi. Tí majú totiž slow living absolútne v malíčku. Preto vytvoríme nový program Ligy pre seniorov - VIAC SLOW, v rámci ktorého budú seniori prostredníctvom osobných stretnutí a rozhovoru učiť mladých ľudí ako žiť viac v prítomnosti, vážiť si dôležité veci a prosto spomaliť.
2. miesto: Lucia Peterková, Veronika Rybárová: Zážitok za babku
Osamelí seniori sa niekedy aj celé dni či týždne nedostanú medzi ľudí. Mladšie generácie, bažiace po zážitkoch, sa zas nedostanú na koncert Pitbulla alebo zápas Slovanu - beznádejne vypredané eventy. Ako teda obe skupiny dostať tam, kam túžia? Liga pre seniorov a Ticketportal predstavujú Zážitok za babku - unikátny upgrade online predaja vstupeniek, ktorý ľuďom sprístupní lístky na vypredané eventy. Stačí, keď so sebou vezmú osamelého seniora, ktorý potrebuje vytiahnuť von. Mladým ľuďom tak dáme šancu zažiť beznádejne vypredaný event za babku (ktorú zoberú so sebou). A osamelému seniorovi zas možnosť vybehnúť von. Win-win.
3. miesto: Lukáš Lukonič, Gabriel Jakubovič: Carebnb
Starí osamelí ľudia často bývajú vo veľkých, niekoľko generačných domoch. Izby po deťoch či vnúčatách celé mesiace zívajú prázdnotou. Zároveň sú tieto ich nehnuteľnosti nezriedka na vidieku. Na krásnych miestach, vyhľadávaných Slovákmi túžiacimi po oddychu. Spojíme príjemné s užitočným a prázdne izby v týchto domoch ponúkneme ľuďom ako krátkodobé ubytovanie zadarmo. Jedinou ich platbou bude čas, ktorý so seniorom strávia. Aby sme dostali ľudí na web, necháme si kampaň v úvode vyskúšať influencerom. Tí z pobytu u seniorov urobia množstvo contentu na svoje sociálne siete a zasiahnú stotisíce followerov. Takýto obsah bude navyše ľahko zdieľateľný aj pre digitálne médiá. Na spoluprácu oslovíme Refresher a Startitup. Následne, po spustení webu pre verejnosť, naň budeme odkazovať štandardnými CTW formátmi na sociálnych sieťach.
3. miesto: Patrícia Kanisova, Martin Hluchý: Zhodnime sa so seniormi
Osamelosť nepociťujú len seniori, ale aj mladšia generácia. Výhoda mladých je však to, že sú technologicky zdatnejší a môžu aktívne vyhľadávať spoločnosť cez sociálne siete alebo iné apky. Seniori v domovoch sociálnych služieb takúto možnosť nemajú a preto im pomôžeme vytvoriť profily na zoznamovacej apke Bumble. Jej výhodou je, že okrem vážnej známosti na nej môžu hľadať aj priateľov a pozvať mladých k spoločnému tráveniu voľného času. Pozornosť cieľovej skupiny je na zoznamkách vyššia, než pri iných médiách a fotografie seniorov ju preto medzi mladými tvárami vyrušia. Populárnu apku tak netradične využijeme ako digitálny kanál na propagáciu zmysluplnej veci a pripomenieme, že okrem seniorov v domovoch je dôležité myslieť aj na svojich vlastných starých rodičov, kým sú medzi nami.
3. miesto: Michaela Reichová, Petra Kocáková, Senior Špecialisti
Osamelosť je pandémiou dnešnej doby ako u seniorov, tak aj u mladých. Výskumy však potvrdzujú, že silné sociálne väzby znižujú pocit izolácie a podporujú emocionálnu pohodu u oboch generácií. Vytvoríme priestor, kde sa generácie prepájajú cez spoločné hobbies. Mladí získajú nevygoogliteľné rady od skúsených odborníkov a seniori tú najcenešiu komoditu - spoločne strávený čas.
Kompletné výsledky Young Lions 2025 nájdete v nasledujúcom článku:
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- Shutterstock
- 365.bank
- TESCO
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.

