StoryEditor

ADMA NÁZOR: Dobre nastavený marketing pomôže krízu nielen prežiť, ale aj vyjsť z nej ako víťaz

13.05.2025, 09:26
  • Expertov združených v ADMA sme sa pýtali na starú známu dilemu: Je marketing výdavok alebo investícia?
  • Ako presviedčate vašich klientov, aby neprestávali komunikovať, ale, naopak, aj v zlých časoch pokračovali v komunikácii?
  • Peter Šurín z Elite/Moday Lovers prirovnáva, že škrtať marketing počas krízy je ako šetriť na padáku počas pádu.
  • Erik Rak z DIGILINE radí, že efektívnosť kampaní zvyšujú inovatívne nástroje, pokročilé dátové cielenia a nové komunikačné kanály.
  • Katarína Prikler z Mullen Lowe GGK hovorí, že reálne očakávania je možné nastaviť na základe prieskumov a benchmarkov.
image

Martina Hrmová

Martina Hrmová
Account Director & SEO Consultant
Invelity

Marketing má klientovi priniesť obrat, rast, zisk, náskok nad konkurenciou, zvyšovanie dôveryhodnosti značky a podobne. V ťažkých a neistých časoch na trhu je pochopiteľné, že firmy majú potrebu šetriť. Marketing nie je určite len výdavok, je to strategická investícia. Redukcia rozpočtu môže ohroziť dlhodobú pozíciu na trhu. Správne a efektívne nastavené kampane a marketingová stratégia môže klientovi pomôcť krízu prežiť a zároveň z nej môže vyjsť ako víťaz vo svojom segmente.

image

Daniela Marušková

Daniela Marušková
CMO
ui42

Silno verím tomu, že obdobie edukovania klientov v takej očividnej téme máme za sebou. Naopak, veľmi sa teším, že sa nám darí rozvíjať debaty s klientmi práve opačným smerom, keď sa z malých spoluprác a čisto výkonnostných kampaní dostávame k naozaj strategickým partnerstvám, vlastnému contentu, vytvárame kreatívne koncepty aj dlhodobé brandové kampane. To je smer, na ktorý sme naskočili. Takže nie, nikoho nemusíme presviedčať.

image

Lenka Jesenáková

Lenka Jesenáková
NewBiz & Strategy Lead
Zenith

Určite sa nesnažíme klientov presviedčať či strašiť, ale skôr argumentovať a vytvárať istoty. Argumentov máme viac než dosť – inšpirujeme sa teoretickými poznatkami od uznávaných svetových marketingových expertov a tento evidence based prístup následne prenášame do slovenskej reality (MMM štúdie, lokalizácia metriky attention). Nie vždy sa stretneme s pochopením, ale čoraz viac klientov sa obzerá pri vyhodnocovaní efektov ďalej ako len za jeden kvartál, takže to je pozitívny signál.

image

Erik Rak, Digiline

Eri...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-30 09:18:11 - Feat.: 0 - Title: ADMA otvára brány novým členským agentúram 02 - Modified: 2025-04-28 06:38:03 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: UGC ako tajná zbraň na posilnenie značky s publikom 03 - Modified: 2025-03-11 11:26:16 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Transakčná daň predraží nákup reklamy o tisíce eur 04 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete? 05 - Modified: 2025-01-15 10:11:12 - Feat.: 0 - Title: ADMA NÁZOR: Najväčšou výzvou digitálnych agentúr je AI. Tí, čo ju ovládajú, majú náskok 06 - Modified: 2024-12-05 09:12:32 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Social media manager musí byť majster v multitaskingu. Točí, strihá, vymýšľa a ešte aj sleduje trendy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 23:29