StoryEditor

Top 10 marketingových trendov na rok 2025

19.05.2025, 08:37

Odborníci z celého Kantaru sa pozreli na makro- a mikrotrendy, ktoré by mali marketéri zahrnúť do svojho strategického plánovania, aby zabezpečili rast značky a podporili naplnenie svojich cieľov.

Marketingové trendy na rok 2025 podľa agentúry Kantar odhaľujú desať kľúčových oblastí, ktoré budú formovať značky a ich stratégie. Rastúci význam bude mať pestrý video mix, ktorý reflektuje rôzne divácke návyky, či kvalitná, inovatívna reklama na sociálnych médiách, ktorá dokáže udržať pozornosť presýteného publika. Pomôže pri tom aj umelá inteligencia, no musí byť využívaná transparentne a dôveryhodne. Dôležitú rolu budú tiež zohrávať komunity tvorcov. Veľkými marketingovými témami sa stávajú udržateľnosť a inklúzia. Naplnenie týchto cieľov predpokladá stále pribúdajúca legislatíva a očakávajú ich od marketérov aj spotrebitelia. Čoraz väčšou výzvou pri hľadaní príležitosti na rast značky je demografia. Firmy budú inovovať, prenikať do nových kategórií, využívať retailové mediálne siete a experimentovať s livestreamingom, aby si udržali konkurencieschopnosť.

image

1.Komplextný mix TV, streamingu a videí

Shutterstock

1. Komplexný mix TV, streamingu a videí

Televízne vysielanie sa stretáva s narastajúcim konkurenčným tlakom zo strany streamovacích služieb. Podľa údajov TGI 2024 klasická televízia stále dominuje v dosahu, avšak približne 50 percent ľudí uvádza, že väčšinu televízneho obsahu sledujú cez streaming. Pre marketingových odborníkov to predstavuje výzvu, ako správne umiestniť reklamu na tieto platformy a prispôsobiť stratégiu rôznym typom videa.

Riešením je rozmanitosť. Ľudia si v tomto roztrieštenom mediálnom prostredí viac cenia individualitu a rôznorodosť. Divácke návyky sa pritom líšia v rôznych demografických skupinách aj v geografických oblastiach. Mnoho ľudí stále sleduje televízne vysielanie, zatiaľ čo spotrebitelia na niektorých trhoch uprednostňujú predplatné Video on Demand (SVOD) pred Ad-Based Video on Demand (AVOD) a naopak. Úspešní budú marketéri, ktorí zohľadnia tieto nuansy, pričom kľúčové bude otestovať a zistiť, aký je správny video mix pre ich značku a pre rôzne ciele.

image

2. Kvalitná kreatíva na sociálnych sieťach

Shutterstock

2. Kvalitná kreatíva na sociálnych sieťach

S narastajúcim počtom reklamných formátov na sociálnych sieťach je čoraz dôležitejšie, aby marketéri vytvorili obsah, ktorý nielen upúta pozornosť, ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-07 08:00:00 - Feat.: 0 - Title: Zákaznícka lojalita v roku 2025: Viac zážitkov prináša vyššiu návratnosť 02 - Modified: 2025-03-12 12:29:59 - Feat.: 0 - Title: 7 trendov na sociálnych sieťach, ktoré ovládnu rok 2025 03 - Modified: 2025-02-20 13:47:07 - Feat.: 0 - Title: Reklamný trh stále ťahajú televízie. V objeme investícii ich však doháňajú online formáty 04 - Modified: 2025-02-17 09:10:00 - Feat.: 0 - Title: Najväčším míľnikom v marketingu je AI. Staré marketingové pravdy však stále platia 05 - Modified: 2025-02-07 10:35:49 - Feat.: 0 - Title: Nové stratégie a trendy na sociálnych sieťach: AI aj autenticita, no problémom je návratnosť investícií 06 - Modified: 2025-02-05 12:20:27 - Feat.: 0 - Title: Odborníčka na streaming: Biznis model gigantov je dlhodobo neudržateľný
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. máj 2025 15:17