Marketingové trendy na rok 2025 podľa agentúry Kantar odhaľujú desať kľúčových oblastí, ktoré budú formovať značky a ich stratégie. Rastúci význam bude mať pestrý video mix, ktorý reflektuje rôzne divácke návyky, či kvalitná, inovatívna reklama na sociálnych médiách, ktorá dokáže udržať pozornosť presýteného publika. Pomôže pri tom aj umelá inteligencia, no musí byť využívaná transparentne a dôveryhodne. Dôležitú rolu budú tiež zohrávať komunity tvorcov. Veľkými marketingovými témami sa stávajú udržateľnosť a inklúzia. Naplnenie týchto cieľov predpokladá stále pribúdajúca legislatíva a očakávajú ich od marketérov aj spotrebitelia. Čoraz väčšou výzvou pri hľadaní príležitosti na rast značky je demografia. Firmy budú inovovať, prenikať do nových kategórií, využívať retailové mediálne siete a experimentovať s livestreamingom, aby si udržali konkurencieschopnosť.
1. Komplexný mix TV, streamingu a videí
Televízne vysielanie sa stretáva s narastajúcim konkurenčným tlakom zo strany streamovacích služieb. Podľa údajov TGI 2024 klasická televízia stále dominuje v dosahu, avšak približne 50 percent ľudí uvádza, že väčšinu televízneho obsahu sledujú cez streaming. Pre marketingových odborníkov to predstavuje výzvu, ako správne umiestniť reklamu na tieto platformy a prispôsobiť stratégiu rôznym typom videa.
Riešením je rozmanitosť. Ľudia si v tomto roztrieštenom mediálnom prostredí viac cenia individualitu a rôznorodosť. Divácke návyky sa pritom líšia v rôznych demografických skupinách aj v geografických oblastiach. Mnoho ľudí stále sleduje televízne vysielanie, zatiaľ čo spotrebitelia na niektorých trhoch uprednostňujú predplatné Video on Demand (SVOD) pred Ad-Based Video on Demand (AVOD) a naopak. Úspešní budú marketéri, ktorí zohľadnia tieto nuansy, pričom kľúčové bude otestovať a zistiť, aký je správny video mix pre ich značku a pre rôzne ciele.
2. Kvalitná kreatíva na sociálnych sieťach
S narastajúcim počtom reklamných formátov na sociálnych sieťach je čoraz dôležitejšie, aby marketéri vytvorili obsah, ktorý nielen upúta pozornosť, ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.