StoryEditor

ADMA názor: Sú syntetické dáta v marketingu príležitosť, riziko alebo ďalšia hype vlna?

03.06.2025, 09:00
  • Oslovili sme odborníkov združených v ADMA, aby sme zistili, či sú syntetické dáta už súčasťou ich kampaní, čo od nich očakávajú.
  • Marek Kuzmiak z Istropolitana Ogilvy konštatuje, že syntetické dáta sú ako dobre vychovaný klon reálneho zákazníka – neotravuje s GDPR, poslúcha na slovo a presne vie, čo chceme počuť.
  • Korin Mitrová z Lighting Beetle* hovorí, že modely, z ktorých syntetické dáta vychádzajú, sú rôznorodé a stále experimentálne – chýbajú im štandardy, validácia a benchmarky.
  • Norbert Lojko z Visibility očakáva, že syntetické dáta sa stanú súčasťou marketingu v priebehu 2 – 3 rokov.
image

Daniela Marušková

Daniela Marušková
CMO
ui42

Syntetické dáta boli u nás v ui42 bežnou praxou ešte skôr, než to bolo trendom. Pri vývoji veľkých B2B/B2C riešení alebo AI modelovaní sú kľúčové. Riziká? Poznáme ich a máme špičkových analytikov, ktorí s marketérmi úzko spolupracujú, aby sme z dát vždy vyťažili maximum.

 

image

Miriam Holá

Miriam Holá
Managing & Performance Director
SCR interactive

Syntetické dáta zatiaľ nepoužívame – bohužiaľ alebo našťastie, ťažko povedať. Každý mesiac nám rukami prejde približne 100 klientov, takže máme dostatok reálnych dát zo skutočných kampaní. Simulované svety sú síce lákavé, ale zatiaľ nás viac baví riešiť, na čo ľudia naozaj klikajú, čo kupujú a (niekedy) aj ignorujú. Syntetické dáta vnímame ako veľkú príležitosť do budúcnosti – najmä tam, kde reálne dáta nie sú k dispozícii.

image

Jakub Kováč

Jakub Kováč
Strategy Director
ZARAGUZA

Verím, že syntetické dáta si nájdu svoje miesto v matrixe marketingových informačných systémov. V skutočnosti sme v tejto oblasti využitia generatívnych technológií úplne na začiatku a momentálne možnosti využitia sú veľmi limitované a pre kvalitné výsledky je aj tak potrebné mať dobrý dataset. Riziko vnímam hlavne v tom, že ďalšie dáta zhoršia rozhodovaciu paralýzu, ktorá už teraz trápi mnohé marketingové oddelenia. Ak sa veľa pýtam, dostanem predsa každú možnú odpoveď.

image

Róbert Szabó

Róbert Szabó
Chief Innovation Officer
PS:Digital

Syntetické dáta zati...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-28 06:38:03 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: UGC ako tajná zbraň na posilnenie značky s publikom 02 - Modified: 2025-03-11 11:26:16 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Transakčná daň predraží nákup reklamy o tisíce eur 03 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete? 04 - Modified: 2025-01-15 10:11:12 - Feat.: 0 - Title: ADMA NÁZOR: Najväčšou výzvou digitálnych agentúr je AI. Tí, čo ju ovládajú, majú náskok 05 - Modified: 2024-12-05 09:12:32 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Social media manager musí byť majster v multitaskingu. Točí, strihá, vymýšľa a ešte aj sleduje trendy 06 - Modified: 2024-10-02 13:05:10 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Zmenia TikTok Ads pravidlá hry? Môže pribudnúť kvalitná kreatíva aj nuda 07 - Modified: 2024-09-18 07:43:39 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Aký je ideálny pomer medzi investíciami do značky a výkonu?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. jún 2025 09:01