StoryEditor

AI v testovaní reklamy: nástroj budúcnosti, no stále pod dohľadom človeka

03.09.2025, 09:57
Autor:
palpal
  • Testovanie reklamy pomocou umelej inteligencie umožňuje marketérom naraz preveriť desiatky kreatív, odhaliť vzorce správania publika či znížiť náklady na produkciu.
  • Napriek tomu odborníci združení v ADMA upozorňujú, že jej úspech stojí a padá na kvalite vstupov a správnom dohľade.
  • Daniel Vachuna z THIS IS LOCCO sa AI testovania nebojí. „Už veľakrát ukázala, že empatie má viac ako ľudia," tvrdí.
  • Andrej Vershyna  z agentúry RIESENIA konštatuje, že najväčším prínosom AI v reklame je jej flexibilita.
  • Alex Barčovský z Visibility tvrdí, že vďaka AI vedia byť v tvorbe kreatív efektívnejší a zároveň zvyšovať objem testovania.
image

Miriam Holá

Miriam Holá
Managing & Performance
Director SCR interactive

AI zrýchlila testovanie reklamy a pomáha efektívne vyhodnotiť, čo má potenciál zaujať. V SCR interactive ju využívame pri predvýbere vizuálov a textov, najmä v Google Ads. Výstupy však vždy závisia od kvality vstupu – AI nenahradí brief, zdravý rozum ani kontext. Je to nástroj, nie kúzlo.

 

image

Róbert Potoma, Head of Social Media Promiseo

Róbert Potoma
Head of Social Media
Promiseo

AI používame najmä na analýzu dát z reklamných nástrojov – pomáha nám rýchlejšie si všímať vzorce v správaní ľudí alebo navrhovať nové možnosti, ako zlepšiť kampane. Zatiaľ to však berieme skôr ako pomocníka na inšpiráciu – nie všetko, čo navrhne, dáva zmysel. AI má veľký potenciál, no ešte chvíľu potrvá, kým jej budeme úplne dôverovať.

image

Martin Woska

Martin Woska
Chief Strategy & Creative Officer a spolumajiteľ
TRIAD

Zatiaľ sme mali iba jednu ale veľmi pozitívnu skúsenosť, a to s Kantar AI link testom. Kantar nám testoval TV spot „Chuť beztiaže“ pre Rajo, ktorý bol aj sám do veľkej miery vytvorený AI. Spot prešiel testom na výbornú, dokonca predikoval významné predajné nárasty. Tie sa v realite aj dostavili. Kampaň doručila 30-percentný nárast v predajoch medziročne, potiahla celý trh a podarilo sa jej získať aj Striebornú EFFIE.

image

Daniel V...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-15 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: ADMA NÁZOR: Špeciálky. Ktoré stoja za našu pozornosť? 02 - Modified: 2025-06-03 07:00:57 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Sú syntetické dáta v marketingu príležitosť, riziko alebo ďalšia hype vlna? 03 - Modified: 2025-05-13 08:06:18 - Feat.: 0 - Title: ADMA NÁZOR: Dobre nastavený marketing pomôže krízu nielen prežiť, ale aj vyjsť z nej ako víťaz 04 - Modified: 2025-04-28 06:38:03 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: UGC ako tajná zbraň na posilnenie značky s publikom 05 - Modified: 2025-03-11 11:26:16 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Transakčná daň predraží nákup reklamy o tisíce eur 06 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete? 07 - Modified: 2024-12-05 09:12:32 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Social media manager musí byť majster v multitaskingu. Točí, strihá, vymýšľa a ešte aj sleduje trendy
01 - Modified: 2025-12-03 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Kvalitný, AI-optimalizovaný obsah je kľúčom k viditeľnosti značky 02 - Modified: 2025-10-03 13:49:24 - Feat.: - Title: ADMA názor: Základom omnichannel je poznanať svojho zákazníka 03 - Modified: 2025-08-15 07:00:00 - Feat.: - Title: ADMA NÁZOR: Špeciálky. Ktoré stoja za našu pozornosť? 04 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete? 05 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 09:02