Agentúrou večera sa stala MUW Saatchi and Saatchi. Dôvod? Po spočítaní všetkých bodov za shortlisty a Klince získala najviac bodov - vyše 1500.
Väčšinu z nich za práce pre svojho najväčšieho klienta - Slovak Telekom. Ten získal ocenenie Klient večera.
MUW okrem toho bodovali s prácami pre neziskovku Liga pre seniorov a svojho nového klienta - VÚB (Nadácia VÚB) za kampaň "Poklady" Slovenska.
Cenu Filip za výnimočný prínos do kreativity udeľuje Art Directors Club. Tento rok nejde žiadnemu kreatívcovi, ale stratégovi a COO agentúry MUW Saatchi and Saatchi Kamilovi Charvátovi. Kreatívci ocenili jeho prínos v ideamakingu, tento rok hlavne za vianočnú kampaň pre Telekom Bubliny.
A aby toho nebolo málo, tak Bubliny dostali Grand Prix. Na Zlatom klinci sme túto cenu videli po trojročnej pauze. Porota ocenila týmto výnimočným honorom craftovú stránku kampane.
Klub reklamných agentúr už druhý rok po sebe udeľoval ocenenie Osobnosť reklamy. Vlani ju agentúry dali Jurajovi Vaculíkovi, tento rok je Osobnosťou František Toman, ktorý 33 rokov buduje agentúru Istropolitana Ogilvy.
Pozrite si kompletný zoznam držiteľov ocenenia Zlatý klinec pre rok 2025 podľa jednotlivých kategórií.
A – VISUAL
- A1 – Offline vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
Striebro: Aréna sa vracia | Divadlo Aréna | Slovák & Friends
Striebro: Vlajky | TIPOS | MullenLowe GGK
Bronz: Dvojkríž | TIPOS | MullenLowe GGK
Bronz: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi
- A2 – Online vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
Striebro: Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku | THIS IS LOCCO
Stribro: #Rešpekt lekárom | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Bronz: Ďakujeme, že ste nešli na pivo | Heineken Slovensko | THIS IS LOCCO
Bronz: Pulz | Nadácia detského kardiocentra | THIS IS LOCCO
Bronz: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi
B – OUT OF HOME
- B1 – Komerčné a nekomerčné produkty a služby
Zlato: RaDary pre obce | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: Najväčšie tablo na Slovensku⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Bronz: Medzi svojimi | Volkswagen Úžitkové vozidlá | MullenLowe GGK
C – CRAFT
- C1 – Best Copywriting
Zlato: Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti | THIS IS LOCCO
Striebro: Oriešok | Pes v núdzi | Call Crispy
Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
Bronz: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaft v spolupráci s Free Andy
- C2 – Best Artdirection
Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Zlato: Kozmanutka – Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA
Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA
- C4 – Best Film craft
Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Zlato: Kozmanutka – Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa |ZARAGUZA
Striebro: Neskreselná história | Post Bellum SK | Free Andy
Striebro: Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti | THIS IS LOCCO
Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA
Striebro: Nahí⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Bronz: Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
Bronz: Do svetla | Nadácia Markíza | MARKÍZA – SLOVAKIA
- C5 – Best Sound Craft
Zlato: Nahí⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
- C6 – Best Illustration
Zlato: Neskreselná história | Post Bellum SK | Free Andy
Striebro: Lietajúca kaviareň | Respect APP | Respect APP
- C7 – Best Photography
Striebro: Industriálna krehkosť | NEHERA | JANDL marketing a reklama v spolupráci s JANDL
Bronz: Tichá noc | Simona Comedy | Mannschaft
- C8 – Humor v reklame
Zlato: Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti | THIS IS LOCCO
Striebro: Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
Striebro: Makáme na 5G sieti | O2 | TRIAD
Striebro: Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
Bronz: Hviezdy v tieni – Trávnikár | N I K É | Istropolitana Ogilvy
Bronz: Vysávače | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
D – DESIGN
- D2 – Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky...)
Zlato: Tabloid 2024 | Tatra banka| Bálik
Bronz: Záchranná Loďka | Slovenský Červený kríž | Istropolitana Ogilvy
Bronz: Rozprávka o začarovanej štvrti | Corwin | Wiktor Leo Burnett
- D3 – POS & DM materiály (Tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka.)
Striebro: 3D tlačová správa | Slovnaft | Elite/Monday Lovers
- D4 – Obalový dizajn
Bronz: Dilmah Ice Tea | Kofola | oh my DOT Bratislava
- D5 – Websites & Mobile
Bronz: STUDY AGRICULTURE BEFORE IT‘S TOO LATE | Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre | JANDL marketing a reklama v spolupráci s JANDL
E – AUDIO REKLAMA
- E1 – Rádio
Striebro: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft
Bronz: Hľadajú sa rodičia | OZ Návrat | Elite/Monday Lovers
Bronz: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi
- E2 – Iné audio formáty (streamovacie platformy, Instore, vlaky, autobusy a ostatné)
Zlato: Volanie o pomoc | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Bronz: Program Rodinnej podpory Chuť žiť | OZ Chuť žiť | Free Andy
F – FILM
- F2 - Televízna reklama & kinoreklama nad 15 sekúnd
Zlato: Zvaľte to na nás | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA v spolupráci s WPP Media a TV Markíza
Bronz: Festivaly si užije každý | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
- F4 - Online film & video nad 15 sekúnd
Zlato: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft
Striebro: Vysávače | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
Bronz: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi
- F5 - Online film & video nad 1 minútu
Zlato: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
Zlato: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaf v spolupráci s Free Andy
Striebro: Nahí⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
G – DIGITAL
- G1 – Social Media (Do tejto kategórie patria práce, ktoré boli vytvorené primárne pre prostredie sociálnych sietí a pracujú s nimi unikátnym, kreatívnym, či inovatívnym spôsobom v rôznych formách exekúcie, napr. video, livestream, metaverse…)
Bronz: Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra | Mannschaft
Bronz: Extrémny launch so Separom | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
- G3 – Influencer marketing (Porota v tejto kategórií špeciálne zohľadňuje vhodný výber, kreatívne použitie, či inovatívny prístup pri práci s influencerom. Ako daná idea funguje práve pri použití daného konkrétneho influencera/ov.)
Zlato: DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max | THIS IS LOCCO
Bronz: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
H – MEDIA
- H1 – Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)
Striebro: Out of home interior | 365.bank | Wiktor Leo Burnett
- H2 – New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)
Zlato: SuperbOffice na Office roka | Škoda Auto Slovensko | Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Socialists a PHD Media Slovakia
Striebro: Zvonček zdravia | Novartis | Kreatívna Dvojica
- H3 – Sponzoring
Bronz: Zvučné Mená na Viva Musica! | Peugeot Automobil Import | Istropolitana Ogilvy
- H4 – Branded content (pôvodný obsah vytvorený na mieru značke, ktorý má za cieľ zabaviť alebo edukovať a sprostredkovať pri tom hodnoty značky. Môže byť napríklad film, seriál, videoklip, hudba, knihy & magazíny, články, rôzne formy digitálneho obsahu ako natívna reklama, a ďalšie.
Zlato: DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max | THIS IS LOCCO
Bronz: MOVE trophy | Slovnaft | oh my DOT Bratislava
I – PROMO & ACTIVATION
- I2 – B2C event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primárnym cieľom môže byť edukácia cieľovej skupiny, podpora predaja, produktová aktivácia, uvádzanie produktov na trh, voľnočasová aktivácia, predstavenie nových služieb či produktov s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – zvýšenie predajnosti, návštevnov
Bronz: Svetlé výnimky | Liga za duševné zdravie| Mannschaft
- I4 – Promotion (Akcie na podporu predaja a loyality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)
Zlato: DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max | THIS IS LOCCO
Zlato: Merch ktorý neexistoval | Rádio Vlna | TRIAD
Striebro: Zvonček zdravia | Novartis | Kreatívna Dvojica
Bronz: Fajné pivo Zdena z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
- I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity, ktoré pohotovo reagujú na svetové udalosti, verejné dianie a iné aktivity v reálnom čase. Podnecujú zapojenie obecenstva a majú merateľnú odozvu.)
Zlato: SND je svetové | Otvorená kultúra| Mannschaft v spolupráci s Free Andy
J – PUBLIC RELATIONS
- J1 – Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)
Zlato: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaft v spolupráci s Free Andy
Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
- J2 – Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktový
Zlato: SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko | Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Socialists a PHD Media Slovakia
Bronz: Preventívna duševná prehliadka | Dôvera zdravotná posiťovňa | THIS IS LOCCO
- J3 – Community Relations a Internal Communication (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora
Striebro: Nedávajme nálepky | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
- J4 – Community building/management
Bronz: Bez burinky | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava
K – CAMPAIGN
- K1 – Integrovaná kampaň
Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Zlato: Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO
Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA v spolupráci s WPP Media
Bronz: SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko | Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Socialists a PHD Media Slovakia
- K2 – Digitálna kampaň
Striebro: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
- K3 – NGO kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej komunikačný zámer nie je komerčný a zadávateľom nie je komerčný subjekt.)
Zlato: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft
Striebro: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi
- K4 – Small budget kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej produkčný budget nepresiahol 10 tisíc eur. Berie sa do úvahy trhová hodnota produkčných nákladov. Zároveň musí ísť o prácu s komerčným zameraním a zadanú výlučne komerčným subjektom.)
Bronz: Cinematik otvára oči | Cinematik International Film Festival | oh my DOT Bratislava s. r. o.
L - ESG
- L2 – Social (Práce, ktoré riešia zlepšovanie kvality života a sociálnej spravodlivosti. Ide predovšetkým o témy ako rovnoprávnosť, inklúzia a diverzita, medziľudské vzťahy a podpora komunitného rozvoja, téma ľudských práv, ale aj témy týkajúce sa vzdelávania, kultúry, zdravotníctva, pracovných podmienok apod.zlepšujú vzťahy ľudí a posúvajú celú spoločnosť. Najmä témy ako rovnoprávnosť, lgbtiq+, vzdelanie, zdravotníctvo, vzťahy, emigrácia a mier.)
Zlato: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft
Striebro: Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi
Striebro: Hudbu cítiš | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK
Striebro: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaft v spolupráci s Free Andy
Bronz: Vysnívané vlasy | Bloom Robbins | MADE BY VACULIK
Bronz: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi
Bronz: Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku | THIS IS LOCCO
SÚŤAŽ ZLATÝ KLINEC 2025 PODPORUJÚ:
Partneri kategórií
Shutterstock, Tatra banka, Škoda Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Slovnaft, VÚB banka
Partneri večera: Hubert, Zlaty Bazant, Pernod Ricard, Kofola, Slovenské vinice, Hrncheck, HOPIN, Bittner print

