StoryEditor

Zlatý klinec 2025: Poznáme výsledky, Grand Prix získala kampaň Bubliny

13.09.2025, 10:03
Autor:
lezlez

Slovenská reklama má za sebou svoj najväčší event. Odovzdávali sa Zlaté klince, najprestížnejšie reklamné ocenenia. 

Agentúrou večera sa stala MUW Saatchi and Saatchi. Dôvod? Po spočítaní všetkých bodov za shortlisty a Klince získala najviac bodov - vyše 1500.

image

Zlatý klinec Agentúra večera MUW Saatchi and Saatchi.

Väčšinu z nich za práce pre svojho najväčšieho klienta - Slovak Telekom. Ten získal ocenenie Klient večera. 

image

Klient večera 2025: Slovak Telekom

MUW okrem toho bodovali s prácami pre neziskovku Liga pre seniorov a svojho nového klienta - VÚB (Nadácia VÚB) za kampaň "Poklady" Slovenska. 

Cenu Filip za výnimočný prínos do kreativity udeľuje Art Directors Club. Tento rok nejde žiadnemu kreatívcovi, ale stratégovi a COO agentúry MUW Saatchi and Saatchi Kamilovi Charvátovi. Kreatívci ocenili jeho prínos v ideamakingu, tento rok hlavne za vianočnú kampaň pre Telekom Bubliny. 

image

FILIP 2025: Kamil Charvát, MUW Saatchi and Saatchi

A aby toho nebolo málo, tak Bubliny dostali Grand Prix. Na Zlatom klinci sme túto cenu videli po trojročnej pauze. Porota ocenila týmto výnimočným honorom craftovú stránku kampane. 

image

Grand PRIX - Bubliny, Telekom, MUW Saatchi and Saatchi.

Klub reklamných agentúr už druhý rok po sebe udeľoval ocenenie Osobnosť reklamy. Vlani ju agentúry dali Jurajovi Vaculíkovi, tento rok je Osobnosťou František Toman, ktorý 33 rokov buduje agentúru Istropolitana Ogilvy. 

image

František Toman, Osobnosť reklamy 2025

Pozrite si kompletný zoznam držiteľov ocenenia Zlatý klinec pre rok 2025 podľa jednotlivých kategórií. 

 

A – VISUAL 

  • A1 – Offline vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby

Striebro: Aréna sa vracia | Divadlo Aréna | Slovák & Friends

Striebro: Vlajky | TIPOS  | MullenLowe GGK

Bronz: Dvojkríž | TIPOS | MullenLowe GGK

Bronz: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi

  • A2 – Online vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby

Striebro: Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku | THIS IS LOCCO

Stribro: #Rešpekt lekárom | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Bronz: Ďakujeme, že ste nešli na pivo | Heineken Slovensko  | THIS IS LOCCO

Bronz: Pulz | Nadácia detského kardiocentra | THIS IS LOCCO

Bronz: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi

B – OUT OF HOME

  • B1 – Komerčné a nekomerčné produkty a služby

Zlato: RaDary pre obce | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: Najväčšie tablo na Slovensku⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Bronz: Medzi svojimi | Volkswagen Úžitkové vozidlá | MullenLowe GGK

C – CRAFT

  • C1 – Best Copywriting

Zlato: Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti  | THIS IS LOCCO

Striebro: Oriešok | Pes v núdzi | Call Crispy

Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

Bronz: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaft v spolupráci s Free Andy

  • C2 – Best Artdirection

Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Zlato: Kozmanutka – Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA

Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA

  • C4 – Best Film craft

Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Zlato: Kozmanutka – Verte svojim snom | Slovenská sporiteľňa |ZARAGUZA

Striebro: Neskreselná história | Post Bellum SK | Free Andy

Striebro: Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti | THIS IS LOCCO

Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA

Striebro: Nahí⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Bronz: Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

Bronz: Do svetla | Nadácia Markíza | MARKÍZA – SLOVAKIA

  • C5 – Best Sound Craft

Zlato: Nahí⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

  • C6 – Best Illustration

Zlato: Neskreselná história | Post Bellum SK | Free Andy  

Striebro: Lietajúca kaviareň | Respect APP | Respect APP

  • C7 – Best Photography

Striebro: Industriálna krehkosť | NEHERA | JANDL marketing a reklama v spolupráci s JANDL

Bronz: Tichá noc | Simona Comedy | Mannschaft

  • C8 – Humor v reklame

Zlato: Puč v SND | Nadácia otvorenej spoločnosti | THIS IS LOCCO

Striebro: Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

Striebro: Makáme na 5G sieti | O2 | TRIAD

Striebro: Nedeľné rezne | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

Bronz: Hviezdy v tieni – Trávnikár | N I K É | Istropolitana Ogilvy

Bronz: Vysávače | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

D – DESIGN

  • D2 – Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky...)

Zlato: Tabloid 2024 | Tatra banka| Bálik 

Bronz: Záchranná Loďka | Slovenský Červený kríž | Istropolitana Ogilvy

Bronz: Rozprávka o začarovanej štvrti | Corwin | Wiktor Leo Burnett

  • D3 – POS & DM materiály (Tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka.)

Striebro: 3D tlačová správa | Slovnaft | Elite/Monday Lovers

  • D4 – Obalový dizajn

Bronz: Dilmah Ice Tea | Kofola | oh my DOT Bratislava

  • D5 – Websites & Mobile

Bronz: STUDY AGRICULTURE BEFORE IT‘S TOO LATE | Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre | JANDL marketing a reklama v spolupráci s JANDL

E – AUDIO REKLAMA

  • E1 – Rádio

Striebro: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft

Bronz: Hľadajú sa rodičia | OZ Návrat | Elite/Monday Lovers

Bronz: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi

  • E2 – Iné audio formáty (streamovacie platformy, Instore, vlaky, autobusy a ostatné)

Zlato: Volanie o pomoc | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Bronz: Program Rodinnej podpory Chuť žiť | OZ Chuť žiť | Free Andy

F – FILM

  • F2 - Televízna reklama & kinoreklama nad 15 sekúnd

Zlato: Zvaľte to na nás | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA v spolupráci s WPP Media a TV Markíza

Bronz: Festivaly si užije každý | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

  • F4 - Online film & video nad 15 sekúnd

Zlato: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft

Striebro: Vysávače | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

Bronz: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi

  • F5 - Online film & video nad 1 minútu

Zlato: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

Zlato: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaf v spolupráci s Free Andy

Striebro: Nahí⎮Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

G – DIGITAL

  • G1 –  Social Media (Do tejto kategórie patria práce, ktoré boli vytvorené primárne pre prostredie sociálnych sietí a pracujú s nimi unikátnym, kreatívnym, či inovatívnym spôsobom v rôznych formách exekúcie, napr. video, livestream, metaverse…)

Bronz: Nerobíme si žarty | Otvorená kultúra | Mannschaft

Bronz: Extrémny launch so Separom | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

  • G3 – Influencer marketing (Porota v tejto kategórií špeciálne zohľadňuje vhodný výber, kreatívne použitie, či inovatívny prístup pri práci s influencerom. Ako daná idea funguje práve pri použití daného konkrétneho influencera/ov.)

Zlato: DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max | THIS IS LOCCO

Bronz: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

H – MEDIA

  • H1 – Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

Striebro: Out of home interior | 365.bank | Wiktor Leo Burnett

  • H2 – New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

Zlato: SuperbOffice na Office roka | Škoda Auto Slovensko | Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Socialists a PHD Media Slovakia

Striebro: Zvonček zdravia | Novartis | Kreatívna Dvojica

  • H3 – Sponzoring

Bronz: Zvučné Mená na Viva Musica! | Peugeot Automobil Import | Istropolitana Ogilvy

  • H4 – Branded content (pôvodný obsah vytvorený na mieru značke, ktorý má za cieľ zabaviť alebo edukovať a sprostredkovať pri tom hodnoty značky. Môže byť napríklad film, seriál, videoklip, hudba, knihy & magazíny, články, rôzne formy digitálneho obsahu ako natívna reklama, a ďalšie.

Zlato: DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max | THIS IS LOCCO

Bronz: MOVE trophy | Slovnaft | oh my DOT Bratislava

I – PROMO & ACTIVATION

  • I2 – B2C event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primárnym cieľom môže byť edukácia cieľovej skupiny, podpora predaja, produktová aktivácia, uvádzanie produktov na trh, voľnočasová aktivácia, predstavenie nových služieb či produktov s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – zvýšenie predajnosti, návštevnov

Bronz: Svetlé výnimky | Liga za duševné zdravie| Mannschaft

  • I4 – Promotion (Akcie na podporu predaja a loyality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)

Zlato: DRMAX CHEAT CODE | Dr.Max | THIS IS LOCCO

Zlato: Merch ktorý neexistoval | Rádio Vlna | TRIAD

Striebro: Zvonček zdravia | Novartis | Kreatívna Dvojica

Bronz: Fajné pivo Zdena z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

  • I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity, ktoré pohotovo reagujú na svetové udalosti, verejné dianie a iné aktivity v reálnom čase. Podnecujú zapojenie obecenstva a majú merateľnú odozvu.)

Zlato: SND je svetové | Otvorená kultúra| Mannschaft v spolupráci s Free Andy

J – PUBLIC RELATIONS

  • J1 – ­Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)

Zlato: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaft v spolupráci s Free Andy

Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

  • J2 –­ Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktový

Zlato: SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko | Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Socialists a PHD Media Slovakia

Bronz: Preventívna duševná prehliadka | Dôvera zdravotná posiťovňa | THIS IS LOCCO

  • J3 – Community Relations a Internal Communication (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora

Striebro: Nedávajme nálepky | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

  • J4 – Community building/management

Bronz: Bez burinky | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava | Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava

K – CAMPAIGN

  • K1 – Integrovaná kampaň

Zlato: Bubliny | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Zlato: Kaufland kúpil Zdeno z Popradu | Kaufland Slovensko | THIS IS LOCCO

Striebro: Môj Everest | Slovenská sporiteľňa | ZARAGUZA v spolupráci s WPP Media

Bronz: SuperbOffice | Škoda Auto Slovensko | Wiktor Leo Burnett v spolupráci so Socialists a PHD Media Slovakia

  • K2 – Digitálna kampaň

Striebro: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

  • K3 – NGO kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej komunikačný zámer nie je komerčný a zadávateľom nie je komerčný subjekt.)

Zlato: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft

Striebro: Ja už tu dlho nebudem | Liga pre seniorov | MUW Saatchi & Saatchi

  • K4 – Small budget kampaň (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej produkčný budget nepresiahol 10 tisíc eur. Berie sa do úvahy trhová hodnota produkčných nákladov. Zároveň musí ísť o prácu s komerčným zameraním a zadanú výlučne komerčným subjektom.)

Bronz: Cinematik otvára oči | Cinematik International Film Festival | oh my DOT Bratislava s. r. o.

L - ESG

  • L2 – Social (Práce, ktoré riešia zlepšovanie kvality života a sociálnej spravodlivosti. Ide predovšetkým o témy ako rovnoprávnosť, inklúzia a diverzita, medziľudské vzťahy a podpora komunitného rozvoja, téma ľudských práv, ale aj témy týkajúce sa vzdelávania, kultúry, zdravotníctva, pracovných podmienok apod.zlepšujú vzťahy ľudí a posúvajú celú spoločnosť. Najmä témy ako rovnoprávnosť, lgbtiq+, vzdelanie, zdravotníctvo, vzťahy, emigrácia a mier.)

Zlato: Čakanie na jedlo | OZ Vagus | Mannschaft

Striebro: Absolventi šikany | Slovak Telekom | MUW Saatchi & Saatchi

Striebro: Hudbu cítiš | Orange Slovensko  | MADE BY VACULIK

Striebro: Influendcérky | Orange Slovensko | MADE BY VACULIK

Striebro: SND je svetové | Otvorená kultúra | Mannschaft v spolupráci s Free Andy

Bronz: Vysnívané vlasy | Bloom Robbins | MADE BY VACULIK

Bronz: **Poklady** Slovenska | Nadácia VÚB | MUW Saatchi & Saatchi

Bronz: Aktualizácia | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku | THIS IS LOCCO

 

SÚŤAŽ ZLATÝ KLINEC 2025 PODPORUJÚ:

Partneri kategórií

Shutterstock, Tatra banka, Škoda Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Slovnaft, VÚB banka

Partneri večera: Hubert, Zlaty Bazant, Pernod Ricard, Kofola, Slovenské vinice, Hrncheck, HOPIN, Bittner print

01 - Modified: 2025-11-11 07:33:08 - Feat.: - Title: Čím viac klincov, tým viac radosti! 02 - Modified: 2025-10-18 05:46:49 - Feat.: - Title: Páčila sa mi práca Telekomu Zvaľte to na nás. V Česku by neprešla ani interným filtrom 03 - Modified: 2025-10-16 07:32:42 - Feat.: - Title: Zo 4 porôt Zlatého klinca som nebol nadšený. Špecialisti na digitál a kampaň mi nedávajú zmysel 04 - Modified: 2025-10-14 13:38:32 - Feat.: - Title: Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň 05 - Modified: 2025-10-13 12:52:07 - Feat.: - Title: Taká žatva klincov, aká bola tohto roku, nie je pre branžu úplne zdravá
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:37