StoryEditor

Tendre: férový proces je kľúčový pre obe strany (Anketa)

22.10.2025, 09:00
Autor:
redred
  • Špecialistov na eventy sme sa pýtali, aké najväčšie, pretrvávajúce a nové problémy vnímajú pri tendrovaní:
  • Problémom býva chýbajúca špecifikácia cieľov, kritérií a rozpočtu, čo vedie k neefektívnej práci a chybným interpretáciám.
  • Agentúry často dostávajú nereálne termíny na vypracovanie ponúk, pričom sa od nich očakávajú komplexné riešenia.
  • Odborníci sa zhodujú aj v tom, že tlak na nízku cenu často ide na úkor kvality a motivácie.
  • A čo by odkázali zadávateľom? Dlhodobé partnerské spolupráce sú prínosnejšie ako neustále tendrovanie.
  • Viac článkov si môžete prečítať v ročenke Eventy 2025. Nájdete ju v októborvých stratégiách, alebo v PDF na stiahnutie tu.
image

Oliver Patrik

Wondericon events
Oliver Patrik
Executive director
Wondericon events

Efektívnosť tendra je priamo závislá od kvality a jasnosti jeho počiatočných parametrov. Naša skúsenosť ukazuje, že kľúčom k úspešnému procesu je dôsledné špecifikovanie hlavného cieľa, definovanie kritérií hodnotenia a stanovenie realistického rozpočtového limitu. Jasne definované podmienky umožňujú agentúram súťažiť v presne stanovených mantineloch, čo vedie k predkladaniu kvalitnejších a cielenejších ponúk. Pre zadávateľa to znamená transparentné porovnanie a možnosť vybrať si najvhodnejšieho partnera, ktorý dokáže splniť jeho očakávania. Pre agentúry je to zasa záruka, že investovaný čas a energia do prípravy ponuky neboli zbytočné. Aby bol proces efektívny pre obe strany, zadávateľom odporúčame venovať zvýšenú pozornosť týmto bodom ešte pred spustením tendra. Takýto proaktívny prístup zabezpečí, že výsledkom bude partnerstvo, ktoré prinesie želanú hodnotu.

image

Dalibor Lukačka

E-motion
Dalibor Lukačka
CEO
E-MOTION

Jeden z najväčších problémov je nedostatok času na vypracovanie tendra. Na podrobné naštudovanie a vypracovanie zadania spolu s ďalšími subdodávateľmi agentúra potrebuje popri iných realizáciách dostatok času.

Okrem toho stále pretrváva téma skicovného. Ak je zadávateľ ochotný skicovné zaplatiť, vo väčšine prípadov to pokryje len časť celkových nákladov na vypracovanie tendra vrátane kreatívy...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-09-19 09:21:42 - Feat.: 0 - Title: Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu? 02 - Modified: 2025-09-05 16:57:36 - Feat.: 0 - Title: Retail na sociálnych sieťach: Lidl kraľuje TikToku, Coopu roky fungujú Bača a Honelník, Kaufland experimentuje s Pinterestom 03 - Modified: 2025-07-30 07:45:00 - Feat.: 0 - Title: Etika v PR komunikácii: Integrita a dôveryhodnosť sú cennejšie než krátkodobý zisk 04 - Modified: 2025-07-29 06:41:35 - Feat.: 0 - Title: Etika v PR: Zmyslom komunikácie nie je len získať pozornosť, ale budovať dôveru 05 - Modified: 2025-07-25 09:08:41 - Feat.: 0 - Title: AI zvyšuje efektivitu, nenahradí však empatiu ani originálnu kreativitu (Anketa) 06 - Modified: 2025-07-23 06:45:00 - Feat.: 0 - Title: AI prináša do PR menej rutiny, viac času pre kreativitu a tvorbu stratégií 07 - Modified: 2025-10-14 07:14:23 - Feat.: 0 - Title: Najväčšou brzdou eventového biznisu je opatrnosť zadávateľov
01 - Modified: 2025-10-24 12:15:20 - Feat.: - Title: AI vo svete eventov: Bez ľudského zásahu by hrozila uniformita a priemernosť 02 - Modified: 2025-10-15 04:00:00 - Feat.: - Title: Kľúčom k silnému brand experience je uveriteľnosť a konzistentnosť 03 - Modified: 2025-10-08 07:00:00 - Feat.: - Title: Eventy 2025: Nezabudnuteľné zážitky ako strategický nástroj rastu značky 04 - Modified: 2025-10-06 12:04:39 - Feat.: - Title: Eventy 2025: Urobme si spolu SWOT-ku umelej inteligencie 05 - Modified: 2025-07-30 07:45:00 - Feat.: - Title: Etika v PR komunikácii: Integrita a dôveryhodnosť sú cennejšie než krátkodobý zisk
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. november 2025 11:09