StoryEditor

Chceme ukazovať Slovensko cez ľudí, miesta a zážitky, nie cez slogany

05.11.2025, 09:40
  • Podľa generálneho riaditeľa SLOVAKIA TRAVEL Mateja Feketeho môže aj štátna organizácia fungovať na profesionálnych princípoch. „Ale iba vtedy, keď má jasnú víziu, ciele a tím, ktorý im verí.“
  • Slovensko buduje značku založenú na hodnotách, spolupráci regiónov, štátu, podnikateľov a komunity.
  • Cestovný ruch má silný multiplikačný dopad a Slovensko dokáže spájať emóciu s racionálnym prínosom.
  • Moderný destinačný marketing vyžaduje digitalizáciu, dátový hub a inovácie pre lepšie rozhodovanie a viditeľnosť.
  • Viac článkov si prečítajte v ročenke Slovenské značky 2025, ktorú nájdete vloženú v novembrových Stratégiách,alebo si ju stiahnite v PDF v tomto článku.

Ak by ste mali vystihnúť značku Slovenska tromi slovami, ktoré by to boli – a prečo práve tie?

Autenticita, pokoj, zážitok. Slovensko je krajina, ktorá ponúka niečo, čo sa v masovom turizme už len ťažko hľadá – autenticitu. Nie je preplnené, je blízke, pokojné a na relatívne malom priestore ponúka všetko, od relaxu až po dobrodružstvo. Cestovný ruch je totiž primárne o emócii a o tom, čo si človek z miesta odnesie. Vnímate ho cez všetky zmysly, prostredníctvom chutí, vôní, tichom lesa, pohľadom na hory či srdečnosťou ľudí. Práve v tejto úprimnosti vidím našu najväčšiu konkurenčnú výhodu.

Čo podľa vás urgentne potrebuje Slovensko ako brand smerom von aj dovnútra krajiny?

Slovensko potrebuje vlastný, jednotný a dlhodobo udržateľný brand, ktorý bude stáť na krajine, nie na inštitúcii. Naším cieľom je, aby sa značka Slovenska budovala systematicky, s jasnou víziou, a aby ju ľudia vnímali cez jej hodnoty. Chceme, aby Slovensko prestalo byť neznámou destináciou a začalo byť krajinou, ktorá má čo ponúknuť každému. A to si vyžaduje nielen propagáciu, ale aj spoluprácu – štátu, regiónov, podnikateľov aj komunity ľudí, ktorí Slovensku veria.

image

Matej Fekete, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEAL

Robo Hubač

Chcete nadviazať na to, čo sa v brandingu našej krajiny urobilo v minulosti, alebo máte úplne odlišnú víziu budovania tejto značky? Čo z minulosti si treba zobrať, aby sme zachovali kontinuitu?

Každá krajina, ktorá má dnes silný brand, si prešla dlhým vývojom. A to je cesta, ktorou ideme aj my. Slovensko nemá budovať značku od nuly, ale z toho najlepšieho, čo už vzniklo. Z minulosti chceme zachovať prezentáciu Slov...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-15 14:31:33 - Feat.: 0 - Title: Nová kampaň SLOVAKIA TRAVEL spája príbeh krajiny so zážitkom a emóciou 02 - Modified: 2023-09-14 12:04:00 - Feat.: 0 - Title: Slovensko prekvapí: Dokazuje Slovakia Travel v novej kampani 03 - Modified: 2023-09-13 14:02:17 - Feat.: 0 - Title: SLOVAKIA TRAVEL komunikuje atraktivitu našej krajiny v zahraničí, kľúčová je prekvapivosť
01 - Modified: 2025-11-21 10:16:50 - Feat.: - Title: 365.bank: Čo najsilnejšie formuje vzťah k značke a lojálnosť? Jednoznačne je to dobrá zákaznícka skúsenosť 02 - Modified: 2025-11-14 08:00:00 - Feat.: - Title: Ján Stareček: Úspešné značky vedia naplniť trojuholník úspechu 03 - Modified: 2025-11-11 08:18:46 - Feat.: - Title: Je len veľmi málo reklám, ktoré divák neprepne. Tie od COOP Jednoty patria medzi ne 04 - Modified: 2025-10-15 14:31:33 - Feat.: - Title: Nová kampaň SLOVAKIA TRAVEL spája príbeh krajiny so zážitkom a emóciou 05 - Modified: 2022-01-11 09:09:46 - Feat.: - Title: Nová kampaň láka dovolenkovať na Slovensku. SLOVAKIA TRAVEL ide s reklamou aj do televízie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2025 12:27