V Data on Steroids ste urobili veľkú analýzu vyhľadávania na internete. Dalo by sa z nej vyčítať, aké značky ľudia vyhľadávajú a ako sa v tomto porovnaní darí špeciálnym slovenským značkám?
Jedným z cieľov analýzy bolo zmapovať najväčšie značky na slovenskom trhu a to, aký objem vyhľadávania sa k nim viaže. Zobrali sme dáta Kantaru, pozreli sme sa na mediálne výdavky značiek za posledných päť rokov a identifikovali sme dvetisíc značiek s najvyššími priemernými výdavkami za posledných 5 rokov. Následne sme k nim priradili kľúčové slová, podľa ktorých sú vyhľadávané.
Ako ste ich zoradili do jednotlivých rebríčkov?
Pozreli sme sa na rôzne segmenty, aby sme ich mohli porovnať. Identifikovali sme 36 najväčších segmentov trhu. Objem hľadania výrazne závisí od konkrétneho segmentu. Napríklad vidíme, že automobilový priemysel sa podieľa až 40 percentami na vyhľadávaní najväčších 20 segmentov. Z každého segmentu sme vytiahli topku a hovoríme, že práve toto sú najväčšie značky. Samozrejme, sú medzi nimi viaceré slovenské značky.
V ktorých segmentoch sú práve slovenské značky viditeľnejšie?
Medzi automobilkami nie, aj keď najhľadanejšou značkou na Slovensku je Škoda, ktorú považujeme tak trochu za domácu. Medzi supermarketmi sa v prvej desiatke nachádzajú Coop Jednota, Terno a Fresh. Medzi lotériami sú Niké, Tipos aj Fortuna. Mimochodom, segment lotérií je mimoriadne silný, dokonca druhý najväčší vo vyhľadávaniach na internete hneď po automobilkách. Vo financiách vidíme v prvej desiatke Prima banku a inšpiratí...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

