Denisa Lakatošová
Marketing and Communication Manager
NMS Market Research Slovakia
Prieskum v kontexte značiek ukazuje, že spotrebitelia automaticky pripisujú produktom z minulosti vyššiu kvalitu, autentickosť a hodnotu, často bez ohľadu na realitu. Nostalgia vyvoláva pozitívne emócie a pocit komfortu. Ľudia si spomínajú na minulosť selektívne – zapamätajú si hlavne príjemné momenty a vytesnia nepríjemné. V neistých časoch sa nostalgia stáva únikovou cestou k „lepším“ časom.
O prieskume
Na online prieskume Spomienkový optimizmus v nakupovaní od agentúry NMS Market Research Slovakia sa zúčastnilo 1 000 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku Slovenska vo veku 18+. Zber dát prebiehal cez online panel National Sample v čase od 6. do 10. augusta 2025.
01 - Modified: 2025-10-22 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Rozšírená realita mení nákupné správanie a zážitok spotrebiteľov
02 - Modified: 2025-10-17 06:55:15 - Feat.: 0 - Title: Spotrebiteľský sentiment = opatrnosť a obavy
03 - Modified: 2025-09-10 15:14:00 - Feat.: 0 - Title: V AI vidíme skôr pomocníka než hrozbu
04 - Modified: 2025-08-08 07:40:56 - Feat.: 0 - Title: E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité?
05 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: ESG reporting sa stáva bežnou súčasťou správ top firiem
06 - Modified: 2025-06-25 08:29:44 - Feat.: 0 - Title: Plytvanie potravinami: tretina Slovákov vyhadzuje jedlo každý týždeň
07 - Modified: 2025-06-24 09:27:32 - Feat.: 0 - Title: Infografika: Top sponzori a média na MS v hokeji 2025
08 - Modified: 2025-06-19 08:10:21 - Feat.: 0 - Title: Majú maskoty značiek vôbec význam?
09 - Modified: 2025-04-14 11:00:00 - Feat.: 0 - Title: Najobľúbenejšie značky. Čo ich definuje?
01 - Modified: 2023-04-28 12:27:48 - Feat.: - Title: Desať reklám z éry komunizmu, ktoré by ste nemali minúť
02 - Modified: 2015-11-26 14:50:46 - Feat.: - Title: Prvé reklamy na slovenské pivo. Toto sú tie najlepšie