StoryEditor

Slovenské a české e-shopy tápu v dátach a cenotvorbe

10.12.2025, 09:00

Viac ako polovica e-shopov v oboch krajinách priznáva problémy pri práci s dátami alebo nastavením cenovej stratégie a 49 percent veľkých e‑shopov má ťažkosti s tvorbou pokročilých reportov. Ukazuje to aktuálny prieskum spoločnosti Seyfor realizovaný v spolupráci s agentúrou B-inside.

Štruktúra e-shopov z hľadiska ich veľkosti je v ČR a SR takmer totožná. Mini e-shopy častejšie predávajú len spotrebiteľom a len vlastné produkty, zatiaľ čo veľké e-shopy sa častejšie zameriavajú na B2B segment.

image
B-inside

AI využíva pri práci väčšina e-shopov, intenzívnych používateľov je však zatiaľ minimum.

image
B-inside

63 % respondentov prieskumu prevádzkuje jeden e-shop

66 % účastníkov prieskumu tvrdí, že e-shop je ich hlavným alebo dôležitým zdrojom príjmu

29 % e-shopov uvádza, že väčšinu z celkových tržieb realizuje cez e-shop/y

22 % zástupcov e-shopov deklaruje ročný obrat svojho e-shopu/ov do 20,6 tis. eur

58 % respondentov predáva cez e-shop predovšetkým koncovým spotrebiteľom

47 % e-shopov sú predovšetkým predajcovia, distribútori

86 % e-shopov prevádzkuje vlastný sklad/y

55 % respondentov uvádza, že má k dispozícii kamennú predajňu alebo showroom. Čím väčší e-shop, tým častejšie má predajňu/showroom

40 % slovenských a 61 % českých e-shopov ponúka nákup vo viacerých menách

Vytváranie pokročilých reportov zaberá príliš veľa času 44 percentám stredných a 49 percentám veľkých e‑shopov. Ide pritom o kľúčové reporty, ktoré hrajú zásadnú úlohu pri rozhodovaní o strategickom smerovaní firmy. Tento problém sa prekvapivo týka aj 52 percent tých, ktorí využívajú na riadenie svojho biznisu ERP systém na plánovanie podnikových zdrojov.

image
B-inside
image
B-inside
image
B-inside

 


O prieskume

Dáta pochádzajú z prieskumu agentúry B-inside pre spoločnosť Seyfor – európskeho dodávateľa ICT riešení, poskytujúcich zákazníkom schopnosť rýchleho a účinného zberu dát, ich analýzu a distribúciu informácií naprieč celou spoločnosťou. Do prieskumu sa zapojilo 430 slovenských a českých e-shopov. Prieskumu sa zúčastnili zástupcovia veľkých aj malých e-shopov zameraných na oblasti ako domácnosť a hoby; móda a osobná starostlivosť; šport, voľný čas a auto-moto; potraviny a zdravotná starostlivosť; priemysel a kancelárie; elektronika a médiá a pod. Prieskum bol realizovaný formou online dotazníka v období od apríla do konca mája 2025.

01 - Modified: 2025-11-25 08:00:00 - Feat.: 0 - Title: Nostalgia v marketingu. Existuje vôbec? 02 - Modified: 2025-10-17 06:55:15 - Feat.: 0 - Title: Spotrebiteľský sentiment = opatrnosť a obavy 03 - Modified: 2025-09-10 15:14:00 - Feat.: 0 - Title: V AI vidíme skôr pomocníka než hrozbu 04 - Modified: 2025-08-08 07:40:56 - Feat.: 0 - Title: E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité? 05 - Modified: 2022-06-22 13:11:36 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Čo tvorí online košík Slovákov?
01 - Modified: 2025-10-22 07:00:00 - Feat.: - Title: Rozšírená realita mení nákupné správanie a zážitok spotrebiteľov 02 - Modified: 2025-10-17 06:55:15 - Feat.: - Title: Spotrebiteľský sentiment = opatrnosť a obavy 03 - Modified: 2025-09-10 15:14:00 - Feat.: - Title: V AI vidíme skôr pomocníka než hrozbu 04 - Modified: 2025-08-08 07:40:56 - Feat.: - Title: E-shopy: Čo je pre Slovákov atraktívne a dôležité? 05 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: - Title: ESG reporting sa stáva bežnou súčasťou správ top firiem
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. december 2025 09:02