Štruktúra e-shopov z hľadiska ich veľkosti je v ČR a SR takmer totožná. Mini e-shopy častejšie predávajú len spotrebiteľom a len vlastné produkty, zatiaľ čo veľké e-shopy sa častejšie zameriavajú na B2B segment.
AI využíva pri práci väčšina e-shopov, intenzívnych používateľov je však zatiaľ minimum.
63 % respondentov prieskumu prevádzkuje jeden e-shop
66 % účastníkov prieskumu tvrdí, že e-shop je ich hlavným alebo dôležitým zdrojom príjmu
29 % e-shopov uvádza, že väčšinu z celkových tržieb realizuje cez e-shop/y
22 % zástupcov e-shopov deklaruje ročný obrat svojho e-shopu/ov do 20,6 tis. eur
58 % respondentov predáva cez e-shop predovšetkým koncovým spotrebiteľom
47 % e-shopov sú predovšetkým predajcovia, distribútori
86 % e-shopov prevádzkuje vlastný sklad/y
55 % respondentov uvádza, že má k dispozícii kamennú predajňu alebo showroom. Čím väčší e-shop, tým častejšie má predajňu/showroom
40 % slovenských a 61 % českých e-shopov ponúka nákup vo viacerých menách
Vytváranie pokročilých reportov zaberá príliš veľa času 44 percentám stredných a 49 percentám veľkých e‑shopov. Ide pritom o kľúčové reporty, ktoré hrajú zásadnú úlohu pri rozhodovaní o strategickom smerovaní firmy. Tento problém sa prekvapivo týka aj 52 percent tých, ktorí využívajú na riadenie svojho biznisu ERP systém na plánovanie podnikových zdrojov.
O prieskume
Dáta pochádzajú z prieskumu agentúry B-inside pre spoločnosť Seyfor – európskeho dodávateľa ICT riešení, poskytujúcich zákazníkom schopnosť rýchleho a účinného zberu dát, ich analýzu a distribúciu informácií naprieč celou spoločnosťou. Do prieskumu sa zapojilo 430 slovenských a českých e-shopov. Prieskumu sa zúčastnili zástupcovia veľkých aj malých e-shopov zameraných na oblasti ako domácnosť a hoby; móda a osobná starostlivosť; šport, voľný čas a auto-moto; potraviny a zdravotná starostlivosť; priemysel a kancelárie; elektronika a médiá a pod. Prieskum bol realizovaný formou online dotazníka v období od apríla do konca mája 2025.

