Na februárové hodnotenie som pár minút meškal, nestihol som tak úvodné small-talky. No hneď potom sme sa jednohlasne zhodli, že ideme do hodnotenia s dobrou náladou a cieľom štedro oceniť dobré práce. Už o pár minút neskôr sme však narazili na prihlášky jednotlivých prác a diskusia o štedrosti sa skomplikovala...
Rozhodne nás najviac zaujala práca Veštenie s Majou od TRIADu pre O2. Veľmi dobré technické riešenie narazilo na otázky k samotnej prihláške. Krátky sprievodný text o práci nepovedal v podstate viac ako to, že si ju máme vyskúšať. Vyskúšanie nás presvedčilo o skvelej exekúcii, ale chýbalo viac pozadia, využívanie, zadanie od klienta...
Pozitívne zaujala aj práca Zaraguza Grand Piece. Pri prvom pohľade sme všetci uznali odvážny a originálny spôsob, ako pristúpiť k vystaveniu cennej trofeje agentúry. Pri druhom pohľade však originalita narazila na podobnú prácu zo zahraničia a tam stratila cenné body.
Najviac diskusie však bolo okolo práce Manifest pre Tatra banku. To však bolo spôsobené skôr počtom prihlášok (12!) jednej práce v rôznych obmenách a kategóriách. Porota uznala dobré craftové spracovanie spotov, v iných oblastiach však práca nevynikala a stavala nás do komplikovanej pozície. Nechceme dehonestovať remeslo kolegov, ktorých si vážime, a rovnako nie prezentované umelecké diela. Z hľadiska originality a idey však prihlášky neočarili a skórovali v dolnej časti stupnice.
V dvoch kategóriách sme sa radšej rozhodli prácu nehodnotiť a vyradiť, pretože by asi autori s hodnotením neboli spokojní. Nech to možno slúži ako memento aj pre ďalšie kolá a agentúry – nevyužívajme Hodnotenie Stratégií ako testovanie kvality všetkých našich prác. Filtrujte. Frustrovanejšia porota by ich mohla ohodnotiť, a to sa nebude páčiť každému.
Ďakujem kolegom za príjemné hodnotenie, boli sme štedrí, ako nám svedomie dovolilo. Nabudúce budeme hádam ešte štedrejší.
V týchto článkoch si môžete pozrieť kompletné Hodnotenie reklamy v Stratégiách za mesiac február aj s komentármi porotcov:
- Media a Kampaň: Obidve kategórie patria MADE BY VACULIK
- Vizuál: Väčšinou to býva silná kategória. Vo februári sa tak nestalo
- Craft: Manifest 2024 pre Tatra banku je jasný víťaz
- Digital social media: Veštenie s Majou sa stalo "top prácou mesiaca"
- Online video: Vyhral Manifest Tatra banky, ale nebolo to najlepšie hodnotenie
- Selfpromo: Zaraguza sa porote páčila a postupuje do ročného finále
- OOH: Nebuďte zvieratá majú pekný headline a zaujímavú slovnú hračku
- Film TV reklama: Tri ťuky 2 sú vtipné a jasné. Aj preto vo februári vyhrali svoju kategóriu