Stáva sa vám, že keď vidíte reklamu, je vám trápne a cítite hanbu za tých, čo ju vytvorili? Tak počas tohtomesačného hodnotenia sme zažili medzi porotcami aj takéto reakcie.
Ale nebol to jav, ktorý by v tomto mesiaci kvalitu kreatívy charakterizoval, skôr výnimočne. Aj keď práve práce pre Kaufland a ich hokejová komunikácia rozdeľovali porotcov medzi tých, ktorých Kaufland baví, a tých, ktorým to pripadá podpriemerné až trápne. Mňa to napríklad baví.
A baví ma aj to, ako Telekom pracuje s konceptom REŠPEKT, aj keď sme sa zhodli, že niekedy je to trochu nasilu, čo však vôbec nebol prípad komunikácií k MDŽ a ku Dňu učiteľov, ktoré ukázali pravý opak.
Zažiaril aj Lidl a ich nové partnerstvo so Slovenským futbalovým zväzom. Výborné a atraktívne vizuály však výrazne predstihli exekúciou video. Porotu zaujali v tomto mesiaci hlavne dve práce. Niké a to, ako zareagovalo na zranenie Petry Vlhovej a citlivo spracovalo videoseriál o tom, čím Petra po zranení prechádza. A tou druhou prácou je spolupráca Dr.Max so Zomri.
Obe práce sú podľa mňa nadštandardné a spája ich jedna vec – síce každá značka po svojom, ale obe reagovali na udalosti, ktoré sa s nimi spájajú. A snažiť sa kreatívne zareagovať na vzniknutú situáciu je dobrý základ na to, aby vznikla dobrá idea.