Začíname kategóriou Design, ktorej partnerom bolo SPP. Za najlepšiu prácu porota vyhodnotila projekt Osvetlíme od Ivety Valentovej a Václava Kudělku.
Stručná charakteristika: Téma fotovoltiky, ale aj obnoviteľných zdrojov energie celkovo môže na mnoho ľudí stále pôsobiť ako zahalená tajomstvom alebo opradená mýtmi či nepravdami. My sa tento stav pokúsime zmeniť a pomocou navrhnutej vizuálnej identity vniesť do tejto problematiky trochu svetla, ktoré je pre správne fungovanie fotovoltických panelov také potrebné.
Ak si chcete pozrieť kompletne rozpracovaný projekt, vďaka ktorému títo kreatívci získali miestenku v Cannes, môžete tak urobiť TU.
Kompletné výsledky kategórie Design:
víťazi: Iveta Valentová, Václav Kudělka
názov práce: Osvetlíme
2. miesto: Jakub Svetlík, Peter Danada:
názov práce: Svetlé stránky
3. miesto: Andrea Vargová, Patrícia Kanisová
názov práce: Solen pre školy
Martina Rypáková
vedúca oddelenia marketingovej stratégie a komunikácie
SPP
Je inšpirujúce vidieť, ako mladé talenty pristupujú k výzvam, ktoré pred nich kladie rýchlo sa meniaci svet reklamy. Naše zadanie pre kategóriu dizajn, zamerané na fotovoltiku a šírenie povedomia o obnoviteľných zdrojoch energie, bolo vynikajúco pochopené, a teda aj rozpracované. Účastníci ukázali, že aj v krátkom čase dokážu vytvoriť nápadité a strategicky premyslené riešenia, ktoré reflektujú aktuálne dianie a potreby spoločnosti. Ich práce nielen že boli kreatívne, ale zároveň preukázali hlboké pochopenie témy a schopnosť myslieť v širších súvislostiach.
Bolo aj krásne sledovať a odčítať metodiku, ako k tomu pristúpili. Víťazná práca, dovolím si ambiciózne tvrdiť, poukazuje aj na medzinárodnú potrebu vyvracania hoaxov, insight, ktorý bol použitý na rozpracovanie, je taktiež medzinárodne rozpoznateľný, komplexný a krásne aplikovateľný aj v ďalšom rozvoji. Inklúzia mladých talentov do sveta reklamy prostredníctvom takýchto súťaží je kľúčová. Nielenže im to poskytuje platformu na prezentáciu ich schopností, ale zároveň prispieva k neustálej obnove a evolúcii našej brandže. Partnerstvo s firmou ako SPP v kategórii dizajn ukazuje, ako môžu byť tradičné spoločnosti na čele inovácií a podpory novej generácie kreatívcov.
Teší ma, že môžem byť súčasťou tohto procesu, a verím, že spolupráca medzi mladými a skúsenými odborníkmi bude naďalej prinášať inovatívne a efektívne riešenia pre naše spoločnosti a komunity. Súťaž Young Lions je skvelým príkladom toho, ako môže byť kreativita využitá na riešenie reálnych problémov a ako môže pozitívne ovplyvniť svet okolo nás.
Kompletné výsledky Young Lions 2024 nájdete TU.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024 sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.