Zistite, ako sa ľudia pri vás cítia vďaka reči ich tela.Shutterstock
StoryEditor

Klienti hovoria, že chcú expertov, ale často preferujú agentúry s nižšou hodinovkou. A to aj napriek kvalite výstupu (anketa)

05.04.2025, 10:00
Autor:
palpal
  • Špecialisti z brandže sa zhodujú na tom, že klienti od digitálnych agentúr očakávajú čoraz viac strategický prístup a komplexné riešenia, nielen mediálne KPIs.
  • V ročenke Digitálne agentúry 2025 sme sa pýtali, ako sa menia očakávania klientov a čo za to agentúry dostávajú. 
  • Väčšina z nich sa zhoduje na tom, že klienti už nie sú zameraní iba na výkonnostné riešenia, ale hľadajú komplexnosť výstupov a preferujú strategické partnerstvá pred jednorázovými spoluprácami.
  • Zadania klientov sa čoraz viac zameriavajú na personalizovaný obsah a AI-driven riešenia.
  • Viac podobných článkov nájdete v ročenke Digitálne agentúry 2025, ktorá je súčasťou aprílových stratégií. V PDF formáte je dostupná tu
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.
image

Radovan Pišný

Radovan Pišný
Digital Investment Lead
GroupM Nexus

Značky dnes potrebujú oveľa viac strategického a konzultačného partnera než len agentúru, ktorá im spraví SEO a zaktivuje kampane v prostrediach META, či Google. Komplexita mediálneho prostredia a zložitá cesta spotrebiteľa prelínajúca nielen online prostredie, ale aj offline, vyžaduje úzku spoluprácu so „spoluhráčom“, ktorý mediálne kanály analyzuje a pokrýva dátovo holisticky. K množstvu mediálnych touchpointov, s ktorými spotrebiteľ prichádza do kontaktu, je potrebné pristupovať viac integrovane a vyhodnocovať ich váhu a reálny dopad. Výsledkom má byť čo najefektívnejšia cesta ku konverzii. My v GroupM k tomu zároveň primiešavame distribúciu assetov pomocou AI algoritmov a adresnosť vizuálov pre rôzne skupiny doťahujeme priamo do rozhrania kreatív. Samozrejme, to všetko v reálnom čase. Efektivita takéhoto prístupu je voči štandardnému, kedy jednotlivé distribučné kanály od seba izolujete, neporovnateľná.

image

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
CEO
New School Communications

Klienti už nehľadajú len správu kampaní – chcú strategických partnerov, ktorí im prinesú inovácie, AI-driven riešenia, merateľné výsledky, cross-channel stratégiu a dlhodobú hodnotu.

 

 

image

Katarína Bizubová

Katarína Bizubová
Managing Director
Socialists

Klienti nevidia v digitálnych agentúrach už len špecialistov zameraných na výkonnostné riešenia. Hľadajú komplexnosť výstupov, preferujú strategické partnerstvá pred jednorázovými spoluprácami. Vnímame rastúci záujem o integráciu digitálneho marketingu do procesov tak, aby zlepšovali zákaznícku skúsenosť. Vnímame snahu klientov o transparentné a férové tendre. Vidíme však stále tendenciu preferovať agentúry s nižšou hodinovkou, aj napriek kvalite výstupu. Situácia sa ale mení a posúva k lepšiemu. Síce pomalším tempom, ale vidíme progres a to je podstatné.

image

Patrik Sabo

Patrik Sabo
Digital Director
Zenith

Zadania, ktoré dostávame od našich klientov, sa čoraz menej zameriavajú výlučne na mediálne KPIs. Naopak, čoraz častejšie dostávame zadania, ktoré majú riešiť konkrétny biznisový „problém“ či doručiť vopred nadefinované obchodné ciele. Naši accounti, digitálni špecialisti či dátoví odborníci sa tak čiastočne dostávajú do rolí biznis konzultantov, ktorí musia v prvom rade detailne porozumieť všetkým dôležitým podnikateľským aspektom na strane zadávateľov a až následne pripraviť konkrétnu stratégiu šitú na mieru pre dané zadanie.

image

Peter Šándor, Managing Director, Hype

Peter Šándor
Managing director
Hype

Klienti dnes čoraz častejšie prichádzajú s vlastnými internými marketingovými tímami a hľadajú partnera, ktorý im pomôže ich komunikáciu posunúť na vyššiu úroveň. V Hype im preto poskytujeme dlhodobé konzultácie, počas ktorých spolu nastavujeme stratégiu a radíme im, ako ju efektívne napĺňať. Exekutívu si následne riešia interne, no vďaka pravidelným stretnutiam majú istotu, že ich obsah aj komunikácia smerujú správnym smerom a prinášajú želané výsledky.

image

Michal Hroš

Michal Hroš
Director
Spark Foundry

Vnímame postupný vývoj v zadaniach a očakávaniach – rastie dôraz na výkon, atribúciu a efektivitu kampaní. Klienti oprávnene očakávajú viac než len mediálne nákupy, chcú strategických partnerov, ktorí dokážu prepojiť dáta a technológie do funkčných riešení. Chcú vidieť praktické riešenia realizovateľné pri ich špecifikách. Dôležitá je aj agilita – rozhodnutia sa prijímajú rýchlejšie, očakáva sa schopnosť konať flexibilne a okamžite reagovať na zmeny v reálnom čase.

image

Dušan Viszt

Karol Hollosy
COO & Business Development Director
GALTON Brands

Klienti už v zadaniach identifikujú služby, ktoré od nás potrebujú, aby mohli značku budovať na pevných základoch. V porovnaní s minulosťou sa v menšej miere púšťajú do nadväzujúcich aktivít bez toho, aby mali stratégiu a identitu značky dôkladne vytvorenú. Je to spôsobené vyspelosťou trhu, ktorá je výsledkom popularizácie témy brandingu, edukácie a skúseností v tejto oblasti. Klienti očakávajú, že sa na ich značku dokážeme pozrieť očami ich zákazníkov a pripraviť ju do budúcnosti tak, aby bola nielen rozpoznateľná a zapamätateľná, ale aby prinášala aj pozitívny zážitok a skutočnú zákaznícku hodnotu.

image

Libor Toporcer
Strategy Director
Invelity

Libor Toporcer
Strategy Director
Invelity

Proces tendrovania vnímame omnoho lepšie a sme radi, že sa trh posúva smerom k transparentnosti a férovosti aj vďaka iniciatíve Férový tender

 

 

image

Martina Hríbiková

Martina Hríbiková
Managing Director
PHD Slovakia

Performance marketing, automatizácia, vytváranie obsahu a celková efektivita – to klienti v súčasnosti potrebujú. Čoraz viac klientov vyžaduje integrovaný tím profesionálov, ktorí dokážu pracovať s rôznymi nástrojmi. Digitálny marketing v súčasnosti už nie je iba o výške rozpočtu a chytľavej vizualite – efektívny zber a analýza dát je základ. Ako agentúra máme vlastné nástroje združené pod platformou OMNI, vďaka ktorým vieme pracovať s mediálnymi aj klientskymi dátami na vysokej úrovni a hlavne ich vieme aj prepájať. To je v dnešnej dobe kľúčom k úspechu marketingovej stratégie. Kto zvládne zber a monetizáciu dát v dnešnej dobe, v podstate vyhráva v budúcnosti.

image

Juraj Kováč

Juraj Kováč
Creative Director
THIS IS LOCCO

Značky dnes nečakajú len peknú kreatívu, ale hlavne výsledky – merateľné, rýchle a efektívne. Skloňujú sa termíny ako personalizovaný obsah alebo AI-driven riešenia, no na konci ide o obchodný efekt, nezáleží, aký nástroj na to použijeme. V tomto rýchlo sa meniacom svete potrebujú značky partnerov, ktorí sa v ňom vyznajú a agentúry sa tak menia z dodávateľov reklamy na strategických partnerov, ktorí kombinujú kreativitu, dáta a technologické inovácie na dosiahnutie reálneho rastu biznisu.

image

Jana Tužinská

Jana Tužinská
Managing Director
OMD Slovakia

Zadania od značiek smerom k digitálnym agentúram sa čoraz viac zameriavajú na personalizáciu, rôznorodosť a inovatívnosť. Značky požadujú komplexné stratégie, ktoré zahŕňajú kombináciu tradičných a digitálnych kanálov, pričom dôraz sa kladie na vyhodnocovanie dát a metriky výkonu. Zároveň očakávaná doba na spracovanie komplexných zadaní sa významne skracuje. Pokiaľ ide o tendrovací proces, vnímam na trhu snahy smerujúce k väčšej prehľadnosti a férovosti.

image

Andrej Kajan, CEO, ui42

Andrej Kajan
CEO
ui42

Značky dnes nežiadajú len tvorbu webu či krátkodobú kampaň, ale hľadajú strategické partnerstvo v digitálnom prostredí. Od agentúr vyžadujú inovácie, pokročilé dátové analýzy, automatizáciu procesov a obsah cielený na konkrétne segmenty. Očakávajú neustálu optimalizáciu, adaptáciu na trendy a prispôsobenie komunikačných kanálov potrebám zákazníkov.

 

image

Martina Hrmová

Martina Hrmová
SEO Teamleader
Invelity

Klienti často očakávajú komlexné riešenia. Očakávajú, že poznáme a rozumieme ich segmentu, problematike aj príležitostiam. Chcú sa rozprávať na rovnocennej úrovi a od agentúr očakávajú stratégie a kvalitu, ktoré ich posunú na trhu či predbehnú konkurenciu. Nestačí byť už len marketér a dokonale ovládať napr. PPC. Potrebujete mať nadhľad nad trhom, segmentom ale aj danou službou/produktom klienta. Konkurencie v online priestore pribúda, otvorené trhy sú hrozba, ale aj príležitosť.

image

Ivana Hornická Pacoňová

Ivana Hornická Pacoňová
Creative Director
Kreatívna Dvojica

Klienti stále vyžadujú kvalitné riešenie v krátkom čase s preukázateľnými výsledkami. Očakávajú, že agentúra bude ich spoľahlivým partnerom, ktorý dokáže rýchlo a flexibilne reagovať na zmeny, ktoré digitál so sebou prináša. Avšak dôležitou schopnosťou, ktorú klienti vyhľadávajú čoraz viac, je všestrannosť. Viackrát sa nám v Kreatívnej Dvojici stalo, že spolupráca neostala len pri digitále, ale prerástla aj do offline zadaní. Je to aj vďaka tomu, že na každú značku sa u nás pozeráme komplexne a dokážeme poskytnúť klientom služby full servis agentúry – od namingu a brandingu cez web, komunikačné stratégie, 360° kampane, sociálne siete až po nákup médií.

image

Martin Rajec

Martin Rajec
Head of Digital & Social
MullenLowe GGK

Je to veľmi rôznorodé. Rastie chuť používať AI kvôli efektivite, rastie chuť točiť a fotiť na mobil, lebo je to pre klientov lacnejšie, rýchlejšie. Niekde na to priestor je, napríklad pri autentickom obsahu na IG, TikTok a podobne. Niekde zas treba ostať skutočne pri kvalite, ak sa bavíme o brandových kampaniach. Sú značky, ktoré si uvedomujú aj silu tradičných médií a limitov digitálu. Najmä na úrovni zásahu.

image

Marián Hlinka

Marián Hlinka
Client Service Director/Partner
Elite/Monday Lovers

Ak to beriem v globále, čoraz viac na trhu platí „vysoký výkon a dosah za čím menšie náklady“. Jednoznačne sa spája výkon a kreatíva, jedno bez druhého úplne nefunguje. Zďaleka to nie je len o tom, spraviť nejaké banery a mať Facebook a IG. Značky a klienti začali plne chápať a brať s veľkou vážnosťou silu sociálnych sietí, nielen v štandardnom móde. Veľká časť budgetov smeruje napríklad na influencerov či mikroinfluencerov a ich využitia, content creatorov s novým kreatívnym obsahom, lokálny marketing. Nie sú to veci, ktoré by tu dodnes neboli, len sa s nimi inak a intenzívnejšie pracuje.

image

Michal Kubo

Michal Kubo
CEO & Co-founder
ptagroup

V poslednom období vnímame najmä viac dopytov týkajúcich sa digitálnej stratégie. Vyzerá to tak, že klienti sú zaplavení z každej strany rôznymi novými možnosťami využitia umelej inteligencie a potrebujú pomoc s jej uchopením a so správnym zasadením do komplexných digitálnych aktivít.

 

image

Richard Szabó

Richard Szabó
Digital Director
Mediabrands

Dlhodobo sledujeme trend zvyšovania sofistikácie klientov v mediálnom plánovaní všeobecne a digitál nie je výnimkou. Klienti na svojej strane už bežne majú odborníkov, ktorí dokážu zadefinovať ciele kampane a konkrétne požadované KPIs. Detailné a veľmi konkrétne zadania na kampane tiež prichádzajú od globálnych klientov, ktorí zjednocujú prístupy a kanály naprieč viacerými trhmi. Situácia sa komplikuje, pokiaľ agentúra a klient nemajú jasne odkomunikované a nastavené očakávania, alebo ak globálne prístupy nerešpektujú lokálne špecifiká trhu. Naďalej je preto potrebná diskusia medzi klientom a agentúrou, ktorá naberá na komplexnosti s rastúcou fragmentáciou používateľského správania.

image

Matej Marček

Matej Marček
Digital department director
2CREATE

Naši klienti nás vyhľadávajú najmä kvôli nášmu beyond marketingovému prístupu a komplexnosti služieb. Vidíme posun k sofistikovanejším požiadavkám na analytiku a vyhodnocovanie, čo úzko súvisí práve s konzultáciami, ktoré dokážeme poskytovať nielen v rámci fullservisového marketingu, ale aj pri obchode ako takom, nastavení produktov a služieb klientov, a tak ďalej.

image

Lucia Vaščinecová

Lucia Vaščinecová
Digital media strategist
GROOW

S príchodom Tiktoku na trh v agentúre vnímame, že v mysliach klientov nastáva pozitívnejšia afinita smerom k online médiám. Začínajú viac vnímať trendy doby a jej signifikantná digitalizácia už nie je v úzadí. Stále je vysoký dopyt primárne po ppc platformách a sociálnych sieťach. Výrazný posun vnímame, že klienti sa častejšie pýtajú po soft metrikách ako je dopozerateľnosť videí, interakcia s príspevkami, vizibilita banerov a neposlednom rade je nová trendy metrika ATTENTION. My to vnímame veľmi pozitívne, pretože nám to poskytuje kreatívnejší prístup ku kampaniam, využitie atraktívnejších formátov a kreatív, zaradenie do media plánov viac slovenských publisherov, čím podporujeme lokálnu ekonomiku.

Katarína Filo
Account Director
applepie

Za nás nevidíme zásadnú zmenu v zadaniach. Najviac nás teší, keď klienti prichádzajú s otvorenou mysľou a chuťou skúšať nové, netradičné riešenia namiesto jednoduchého „make like this“. Najlepšie spolupráce vznikajú, keď je dôvera na oboch stranách a priestor na kreativitu. Výnimočné kampane nevznikajú kopírovaním, ale odvahou ísť inou cestou – a práve to nás baví najviac.

01 - Modified: 2025-04-04 07:18:10 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii 02 - Modified: 2025-04-03 09:16:28 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 03 - Modified: 2025-01-14 11:26:09 - Feat.: 0 - Title: Efektivita a kreativita v reklamných kampaniach. Dvojica, ktorá nikdy nestojí proti sebe 04 - Modified: 2025-01-02 10:50:26 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Aký bol rok 2024 v slovenskej reklame?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2025 10:17