Vlani tento honor získal Juraj Vaculík. Tento rok sa pocta nasmerovala k Ferovi Tomanovi, riaditeľovi Istropolitana Ogilvy. „Vediem agentúru, ktorá tu je 33 rokov a posledné tri desaťročia patrí medzi popredné agentúry," povedal na pódiu Zlatého klinca po preberaní ceny.
Istropolitana začala písať svoju históriu v 90-tych rokoch. Odvtedy prešla mnohými zmenami. „V 90-tych rokoch agentúra robila všetko. Kreativitu, PR, ale aj plánovanie a nákup médií. Reťazec sa uzatváral komplet v agentúre. Potom nastala atomizácia a teraz prichádza opäť spájanie. My sami sme omnoho efektívnejší, keď nasadzujeme digitálne reklamy na Google či Facebook sami a nie cez mediálnu agentúru“, vysvetľoval Toman pre Stratégie v roku 2019, kedy Istropolitana získala titul Agetúra roka.
V roku 2009 sa od Istropolitany odčlenila digitálna časť a vznikla Zaraguza. „Vtedy sme sa viezli na vlne digitálu, ale dnes to už takéto členenie neexistuje. Digitálne agentúry boli spočiatku koncipované projektovo, bez dlhodobejších kontraktov a tým pádom bez istoty do budúcnosti. Bolo to veľmi ťažké obdobie,“ vysvetľoval Toman.
V Klube reklamných agentúr je veľkým ambasádorom iniciatívy Férový tender, ktorý mnohí s úsmevom nazývajú aj "Ferov tender".
Už v roku 2020, kedy sa začalo v reklamnej brandži nahlas hovoriť, že tendrovanie je naozaj problémom, ktorý negatívne ovplyvňuje kondíciu agentúr Toman vysvetľoval: „ Sledujeme z roka na rok, že zadávatelia alebo ich obstarávania vyžadujú od agentúr čím ďalej, tým viac práce pri rovnakých alebo znižujúcich sa rozpočtoch a agentúry musia hľadať všetky vnútorne rezervy, aby tento trend ustáli. Veľakrát to má vplyv na stagnáciu platov, zvyšovanie záťaže jednotlivcov, skracovanie času na kreovanie, menej priestoru na vzdelávanie a podobne. A keď do tohto stavu vstúpi potreba účasti v tendri, tak táto záťaž a stres ešte viac eskalujú, a to všetko je voda na mlyn, aby šikovní ľudia hľadali uplatnenie mimo reklamy. Lenže pre agentúry je nevyhnutná účasť v tendroch, nielen z dôvodov rastu, u niektorých agentúr aj z existenčných dôvodov.
Problém je v tom, že na Slovensku je ešte veľa neefektívnych tendrov, kde je obrovské množstvo pozvaných agentúr, veľa kôl alebo tendrovanie každého projektu, namiesto výberu agentúry na dlhšie obdobie a podobne. Toto odčerpáva agentúram veľké zdroje, ktoré potom niekde inde chýbajú a zároveň vyčerpávajú ľudí v agentúrach."
Výsledkom bol vznik iniciatívy Férový tender, ktorý sa snažil nastaviť transparentné podmienky a pomôcť zadávateľom pri príprave samotných výberových konaní. „ V KRAS-e vznikla potreba nastavenia korektnejších alebo, ako to my nazývame, férovejších podmienok pri tendrovaní, ktoré neobmedzia právo zadávateľov si vyberať a mať na výber z viacerých možností, ale na druhej strane tendrovanie na základe takýchto podmienok zníži neefektivitu tendrovania a ušetrené zdroje zostanú v agentúrach na stabilizáciu ľudských zdrojov."

