StoryEditor

Fio banka si drží lojalitu klientov vďaka zrozumiteľnej a stabilnej stratégii

12.12.2025, 09:12
  • Jan Bláha, obchodný riaditeľ Fio banky vysvetľuje, prečo dnes dôvera rozhoduje viac než pôsobivé reklamné kampane.
  • Fio banka si získava dôveru klientov vďaka dlhodobej férovosti, stabilite a zrozumiteľnosti.
  • Love Brand vníma ako prirodzený výsledok konzistentného prístupu a dodržiavania sľubov, nie ako marketingový slogan.
  • Emócie a lojalitu klientov buduje najmä bezpoplatkovou politikou, dostupnosťou služieb a vyvážením digitálneho a osobného kontaktu.
  • Spätnú väzbu zákazníkov aktívne pretavujú do inovácií, od inteligentného Fio servisu až po automatické okamžité platby.
  • Viac podobných článkov čítajte v ročenke LOVE BRAND 2025. Nájdete ju vloženú v decembrových Stratégiách, alebo si ju môžete stiahnuť v PDF v tomto článku

Podľa prieskumu KPMG patrí Fio banka medzi top 10 najobľúbenejších značiek na Slovensku. Čomu vďačí za tento úspech?

Za tento úspech vďačíme predovšetkým dlhodobej konzistentnosti našej stratégie, ktorá je postavená na férovosti, transparentnosti a jednoduchosti. Nie je to len jeden faktor, ale kombinácia viacerých prvkov, ktoré spolu vytvárajú stabilný a dôveryhodný obraz značky. Naši klienti presne vedia, čo od nás môžu očakávať – služby máme bez poplatkov a bez skrytých podmienok už roky. Táto stabilita a predvídateľnosť budujú silnú dôveru. Zároveň naši klienti vedia, že sa im nesnažíme vnucovať produkty, ktoré nepotrebujú, a cielene minimalizujeme takýto marketing. Často si nás vyberú z racionálnych dôvodov – bezplatné účty, férové podmienky, no vieme, že si nás „zamilujú“ pre jednoduchosť, stabilitu a ľudský prístup. To je podľa nás ideálna kombinácia, ktorá robí z Fio banky obľúbenú značku.

Ako definujete pojem „Love Brand“ vo vašom kontexte a čo to pre vás znamená pri budovaní značky?

Pojem „Love Brand“ pre nás nie je marketingová nálepka, ale prirodzený dôsledok dlhodobého a konzistentného postoja. Nevzniká zo sloganu, ale z dôvery, ktorú si musíme poctivo získať. Fio banka sa stáva obľúbená vďaka tomu, že neustále dodržiavame svoj základný sľub – poskytovať zrozumiteľné a bezplatné bankovníctvo bez skrytých poplatkov a zložitých podmienok. V dobe, keď konkurencia často mení cenníky alebo podmieňuje výhody aktivitou klienta, my zostávame konzistentní. To klientom prináša pocit istoty, férovosti a stability. Pojmy ako „Love Brand“ vnímame ako dôkaz, že dlhodobá dôvera a spokojnosť klientov sú tou najlepšou odmenou za to, že robíme veci poctivo a jednoducho.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-31 11:57:23 - Feat.: 0 - Title: Pozitívne emócie vyhrávajú aj v B2B. Ukazuje to nová kampaň Slovenskej sporiteľne 02 - Modified: 2025-10-27 08:10:08 - Feat.: 0 - Title: Tereza Molnár: Dôležité je počúvať klientov a sústrediť sa na ich reálne potreby 03 - Modified: 2025-10-03 09:38:46 - Feat.: 0 - Title: Šéf marketingu Hyundai: Mení sa paradigma toho, ako vnímame autá. Kľúčové je mať silnú značku a udržať si zákazníka v krízach 04 - Modified: 2025-09-04 07:10:37 - Feat.: 0 - Title: Šéf marketingu UNIQA: Kreatíva vo finančnom a poistnom sektore zaspala dobu a môžu za to klienti, lebo to platia 05 - Modified: 2025-08-06 14:02:53 - Feat.: 0 - Title: Vo VŠZP sa neorientujeme na krátkodobé kampane, budujeme dlhodobé stratégie
01 - Modified: 2025-12-11 08:00:00 - Feat.: - Title: Nikoleta Lörincová: Naša sila je v spájaní ľudí, značiek a komunít 02 - Modified: 2025-12-09 09:59:59 - Feat.: - Title: LOVE BRAND 2025: Ako vzniká láska k značke? 03 - Modified: 2022-03-07 07:58:47 - Feat.: - Title: Áno. Fio je banka aj pre kolotočiarov 04 - Modified: 2022-02-18 06:22:25 - Feat.: - Title: Čistý zisk Fio banky rekordne vzrástol 05 - Modified: 2019-01-02 14:56:29 - Feat.: - Title: Nová kampaň Fio banky: TV spoty pripomínajú dokumentárne filmy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. december 2025 09:14