StoryEditor

Jana Kutlíková: Budujeme značku, ktorej zákazníci dôverujú a odporúčajú ju

23.12.2025, 09:37
  • Jana Kutlíková, riaditeľka marketingového a zákazníckeho oddelenia Dr. Max, hovorí, že dlhodobý rast je možný, len ak zákazník odchádza z lekárne spokojný.
  • Pacient sa rozhoduje nielen na základe ceny, ale aj podľa dôvery a pocitu istoty.
  • CARE hodnoty (Customer centric, Ambitious, Respectful, Engaged) sú základom všetkých procesov.
  • Pacienti očakávajú rýchlosť, dostupnosť a odborné poradenstvo. Prepojené online a offline kanály umožňujú bezproblémový nákup.
  • Personalizovaná komunikácia a digitalizácia vernostnej karty umožňujú zasiahnuť aktívnych členov relevantnými ponukami.
  • Emocionálny rozmer komunikácie, empatia personálu a reagovanie na spätnú väzbu vytvárajú love brand.
  • Viac podobných článkov nájdete v ročenke LOVE BRAND 2025. Nájdete ju vloženú v decembrových Stratégiách, alebo si ju môžete stiahnuť v PDF v tomto článku

Platí aj vo farmaceutickom segmente, že dobrá zákaznícka skúsenosť je pre biznis kľúčová?

Áno, dokonca to platí možno ešte vo väčšej miere ako v iných segmentoch. Farmaceutický trh je vysoko saturovaný – už aj v menších mestách sú lekárne „na každom rohu“. Silná konkurencia nás núti byť lepší ako ostatní. A zákazník – pacient je špecifický: prichádza s konkrétnym zdravotným problémom, často v stresovej situácii. Vtedy rozhoduje nielen cena, ale aj dôvera a pocit istoty. Dobrá zákaznícka skúsenosť vo farmácii znamená nielen rýchlu obsluhu, ale aj odborné poradenstvo, empatiu a dostupnosť. Ak pacient cíti, že mu rozumieme, vracia sa – a to je základ lojality.

Aj preto sú naše CARE hodnoty (Customer centric, Ambitious, Respectful, Engaged) základom všetkých procesov – od školenia personálu až po komunikáciu so zákazníkom. Často sa vernosť spája len s vernostným programom. Ten je dôležitý, ale je to len časť skladačky. Ani najlepší vernostný program neprinúti zákazníka vrátiť sa tam, kde sa necítil dobre alebo mal negatívny zážitok. Spokojnosť zákazníkov meriame transakčným NPS (Net Promoter Score). Už druhý rok dosahujeme na oboch predajných kanáloch – kamenné lekárne aj drmax.sk – hodnotu na úrovni 85 bodov s nízkym zastúpením detraktorov (pod 5 %). To je v našom seg...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-12 08:14:00 - Feat.: 0 - Title: Fio banka si drží lojalitu klientov vďaka zrozumiteľnej a stabilnej stratégii 02 - Modified: 2025-12-12 11:19:27 - Feat.: 0 - Title: Nikoleta Lörincová: Naša sila je v spájaní ľudí, značiek a komunít 03 - Modified: 2025-11-27 23:00:00 - Feat.: 0 - Title: Marketing, ktorý tvorí budúcnosť: IQOS hľadá nové talenty 04 - Modified: 2025-10-30 13:18:54 - Feat.: 0 - Title: Yaksha: Pekné a štylizované kampane fungujú menej, marketingu vládne "trashový" obsah 05 - Modified: 2025-10-30 09:05:09 - Feat.: 0 - Title: Tomáš Palovský: Dôvera sa nerodí z rychlých kampaní, ale z dlhodobého záväzku
01 - Modified: 2025-12-12 08:14:00 - Feat.: - Title: Fio banka si drží lojalitu klientov vďaka zrozumiteľnej a stabilnej stratégii 02 - Modified: 2025-12-12 11:19:27 - Feat.: - Title: Nikoleta Lörincová: Naša sila je v spájaní ľudí, značiek a komunít 03 - Modified: 2025-12-09 09:59:59 - Feat.: - Title: LOVE BRAND 2025: Ako vzniká láska k značke?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2025 09:39