Je dobojované. Po šestnástich týždňoch rozhodli diváci v nedeľu 10. júna vo veľkom SuperFinále o víťazke speváckej šou. Prvýkrát v histórii federálnej SuperStar sa do finále dostala čisto ženská zostava.
Z trojice finalistiek Terezy Maškovej (ČR), Karmen Pál-Baláž (SR) a Elišky Ruskovej (ČR) si titul SuperStar a výhru v hodnote 75 000 eur odniesla Tereza Mašková, ktorá bola od začiatku súťaže považovaná za favoritku. Eliška Rusková skončila na druhom mieste a Karmen Pál-Baláž na treťom.
SuperFinále bolo najsledovanejším nespravodajským programom nedele a aj celého týždňa. Pri obrazovkách bolo 489-tisíc divákov starších než 12 rokov, Markíza si pripísala sledovanosť 9,7 percenta a trhový podiel 30,7 percenta v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.
Najviac divákov mal tento ročník medzi mladými ženami vo veku od 12 do 24 rokov, v rámci ktorých sa priemerný trhový podiel blížil k 40 percentám.
TV JOJ nasadila voči finále americký film Labyrint: Zhorenisko z roku 2015, ktorý si pripísal sledovanosť 4,9 percenta. Jednotka mala na programe dvojdielnu drámu z roku 2015 Rivali - skutočný príbeh dvoch bratov, ktorí stáli za vznikom značiek Adidas a Puma. Dosiahla s ním sledovanosť 3,2 percenta.
SuperStar bola nedeľným lídrom, neodolala len hokeju a Marťanovi
Piata séria česko-slovenskej speváckej súťaže odštartovala v nedeľu 25. februára, na obrazovky Markízy (a Novy) vrátila po troch rokoch. Priemerná sledovanosť celej série dosiahla 8,7 percenta s trhovým podielom 24,5 percenta v cieľovej skupine 12-54. Priemerne bolo pri obrazovkách 413-tisíc divákov nad 12 rokov.
V nedeľnom prime time za začiatku čelila silným formátom ostatných televízií. JOJ uvádzala do 15. apríla emotívnu šou V siedmom nebi a Jednotka do 8. apríla kriminálku Inšpektor Max. Hoci oba formáty patrili k najsledovanejším programom televízií v čase svojho vysielania, prekonať SuperStar nedokázali. Odoberali jej však značnú časť divákov.
Prvý prepad sledovanosti SuperStar nastal v nedeľu 6. mája, keď hrala na hokejových majstrovstvách slovenská reprezentácia proti Švajčiarsku. Sledovanosť zápasu sa hýbala od 14 do 16 percent pri podiele od 40 do 44 percent v cieľovej skupine mladších divákov 12-54 rokov. Semifinálové kolo SuperStar spadlo na rating 6 percent s podielom nad 17 percentami.
Druhýkrát musela SuperStar ustúpiť hokeju pri boji o titul majstra 20. mája. Večerné finále medzi obhajcami titulu Švédmi a nečakanými favoritmi Švajčiarmi si pozrelo suverénne najviac divákov. Priamy prenos druhého finálového kola SuperStar, ktoré vysielala Markíza v rovnakom čase, si pripísalo dovtedy najnižšiu sledovanosť - necelých 6 percent s podielom 16,6 percenta.
Filmová ponuka televízií však nebola pre SuperStar konkurenciou. Šou dokázal pokoriť len filmový hit Marťan, ktorý JOJ nasadila 13. mája voči prvému priamemu prenosu z finálových kôl. Sci-fi s Mattom Damonom sa stalo najsledovanejším nespravodajským programom dňa (v obidvoch cieľových skupinách divákov 12+ aj 12-54).
"SuperStar dosahovala nadpriemerné výsledky sledovanosti a s výnimkou obdobia silnej konkurencie hokejových majstrovstiev sveta bola v nedeľné večery jednoznačným trhovým lídrom. Porovnávať výkonnosť aktuálnej série s predchádzajúcimi ročníkmi by nebolo korektné, keďže situácia na trhu je dnes diametrálne odlišná. SuperStar je však stále mimoriadne silná značka, ktorá nám aj po viac než 10 rokoch prináša množstvo benefitov, či už z hľadiska sledovanosti, imidžu, alebo obchodu," hovorí Lukáš Kočíšek, PR manažér TV Markíza.
Sledovanosť SuperStar:
Názov | Dátum | Čas | Rtg(000) 12+ | Rtg% 12-54 | Shr% 12-54 |
---|---|---|---|---|---|
PRIEMER | 413 | 8,7 | 24,5 | ||
Superstar | 25.02.2018 | 20:32:31 | 432 | 9,3 | 23,5 |
Superstar | 04.03.2018 | 20:34:05 | 409 | 9,0 | 22,8 |
Superstar | 11.03.2018 | 20:33:10 | 407 | 9,1 | 23,5 |
Superstar | 18.03.2018 | 20:34:35 | 440 | 10,2 | 25,4 |
Superstar | 25.03.2018 | 20:34:49 | 486 | 10,9 | 26,7 |
Superstar | 01.04.2018 | 20:35:40 | 501 | 11,8 | 26,3 |
Superstar | 08.04.2018 | 20:33:54 | 447 | 9,9 | 28,4 |
Superstar | 15.04.2018 | 20:35:27 | 419 | 8,9 | 26,5 |
Superstar | 22.04.2018 | 20:34:17 | 388 | 8,1 | 24,9 |
Superstar | 29.04.2018 | 20:25:00 | 403 | 8,3 | 26,3 |
Superstar | 06.05.2018 | 20:25:19 | 313 | 5,9 | 17,2 |
Superstar | 13.05.2018 | 20:25:00 | 350 | 6,7 | 20,6 |
Superstar | 20.05.2018 | 20:24:59 | 324 | 5,8 | 16,6 |
Superstar | 27.05.2018 | 20:25:00 | 414 | 8,3 | 24,9 |
Superstar | 03.06.2018 | 20:19:02 | 411 | 8,3 | 26,3 |
SUPERSTAR - SUPERFINÁLE | 10.06.2018 | 20:19:19 | 489 | 9,7 | 30,7 |
SuperStar je na obrazovkách už 14 rokov
Na Slovensku priniesla prvý ročník SuperStar verejnoprávna televízia ešte v roku 2004. Megašou s názvom Slovensko hľadá SuperStar sa zaslúžila o mediálnu hystériu a vtedajšej Slovenskej televízii priniesla neuveriteľnú 40 percentnú sledovanosť a 75 percentný podiel na trhu.
Porotcami boli Paľo Habera, Laco Lučenič, hudobná producentka Lenka Slaná a rozhlasový moderátor Julo Viršík. Moderátormi boli Adela Vinczeová (vtedy Banášová) a Martin "Pyco" Rausch, ktorým šou priniesla post najžiadanejších moderátorov na trhu. Verejnoprávnej televízii priniesla šou okrem enormného záujmu aj veľkú kritiku zo strany divákov a takisto čelila miliónovým pokutám od regulátora za priveľa reklamných brejkov.
Druhý ročník odvysielala STV o dva roky neskôr. Po prvých hviezdach Katka Koščová či Tomáš Bezdeda prišiel v roku 2007 tretí ročník. Ten už nevysielala verejnoprávna televízia, ale Markíza. V ďalšom ročníku sa už spojila s českou Novou, najmä kvôli zníženiu nákladov a zvýšeniu atraktivity šou pre divákov. Spoločne už odvysielali v rokoch 2009, 2011, 2013, 2015 a 2018 päť sérií federálnej SuperStar.
Do hviezdnej poroty v tomto ročníku zasadol po ôsmy raz ostrieľaný porotca Pavol Habera, po prvý raz si rolu porotcov vyskúšali speváčka Katka Knechtová, finalista SuperStar Ben Cristovao a Matěj Ruppert zo skupiny Monkey Business. Moderátormi boli Jasmina Alagič a Leoš Mareš, ktorý SuperStar moderoval v rokoch 2006, 2009 a 2011.
Súťaž vychádza z pôvodnej britskej verzie Pop Idol, licenciu vlastní spoločnosť FreemantleMedia. Vo Veľkej Británii sa prvýkrát vysielala v roku 2001 a hneď zožala obrovský divácky záujem. S úspechom sa uviedla v desiatkach krajín sveta, pričom v mnohých z nich padli rekordy v sledovanosti aj v počte odoslaných SMS. Od svojho prvého uvedenia na obrazovky až do súčasnosti si ju pozrelo 460 miliónov ľudí na celom svete.