Televízie ako prvé uviedli v tomto roku dva nové komediálne seriály. Televízia Markíza Najhorší týždeň môjho života a televízia Joj Bodku. Prvé epizódy oboch noviniek si pozrelo viac ako pol milióna divákov. Či si záujem divákov udržia aj pri ďalších epizódach, uvidíme v najbližších týždňoch.
Zabaviť divákov nie je ľahké. Pozreli sme sa preto, ktoré komediálne seriály z vlastnej produkcie uviedli televízie v posledných desiatich rokoch. Vybrali sme tie, ktoré mali svojom štarte najviac divákov. V dnešnom prehľade sme vybrali desiatku tých, ktoré vznikli od roku 2010 až doteraz v produkcii televízie Markíza. Pozrite si, ktorým sa podarilo stať sa seriálovým hitom.
10. Kávomat – Miestny úrad Hodrušany (2016)
Skeč šou Kávomat - Miestny úrad Hodrušany autorskej dvojice Dana Dangla a Karola Vosátka si Markíza otestovala v lete 2016 a pilotný diel odvysielala v druhom večernom okne. Pozrelo si ho 302-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov priniesol televízii sledovanosť 7 percent s podielom na trhu 29,7 percenta. Ďalšie časti seriálu uviedla televízia až začiatkom roka 2017 a doplnila ním v neskoršom vysielacom čase Divoký Zapadákov a Kredenc.
9. Divoký Zapadákov (2017)
Divoký Zapadákov mal byť niečo ako Horná Dolná vo westernovom štýle. Odohrával sa v zabudnutej dedinke pánubohu za chrbtom plnej svojských postavičiek. Nechýba obávaný gangster, vyhlásená kráska či veľmi snaživý a málo rešpektovaný šerif. V seriáli sa objavili herci ako napríklad Tomáš Maštalír, Michal Kubovčík, Dominika Kavaschová či Daniel Fischer.
Novinku zaradila televízia začiatkom roka 2017 do slotu, ktorý predtým patril Hornej Dolnej. Odštartoval s 334-tisíc divákmi pri obrazovkách a v cieľovej skupine 12-54 si pripísal sledovanosť 7,3 percenta s podielom na trhu 19,8 percenta. Ako sme už spomínali, vo vysielaní ho doplnil Kredenc a Kávomat. Divákov však tento humorný trojboj neoslovil a Divoký Zapadákov ani Kávomat nedosahovali sledovanosť iných seriálov.
8. Sekerovci (2013)
Sitkom z prostredia malého slovenského mestečka Timravany uviedla Markíza na začiatku roka 2013. Rodina mäsiara Sekeru si žila svoj tradičný život, kým im ho nenarušila nevesta, ktorá sa snažila konzervatívny svet malého mestečka zmodernizovať. Zo seriálu televízia odvysielala 12 častí, prvá odštartovala s 362-tisíc divákmi. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov zaznamenala sledovanosť 7,6 percenta s podielom na trhu 17,9 percenta.
7. Kuchyňa (2018)
Komediálny seriál Kuchyňa vychádzal z námetu úspešného ruského seriálu, slovenská adaptácia sa odohrávala v kolibe na Liptove. Prvú 14-dielnu sériu vysielala Markíza na jar v roku 2018, druhú, rovnako 14-dielnu, uviedla o rok neskôr. Kuchyňa vo vysielaní doplnila Susedov, prvú epizódu si pozrelo 438-tisíc divákov a dosiahla sledovanosť 9,2 percenta a podiel na trhu 25,5 percenta. V priemere sledovalo prvú sériu 347-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, druhá séria odštartovala s 350-tisíc divákmi pri obrazovkách. Markíza nevylúčila pokračovanie seriálu.
6. Autoškola (2019)
Komediálny seriál Autoškola vznikol v réžii Tomáša Janča, ktorý si už podobný žáner vyskúšal pri Hornej Dolnej. Osem častí seriálu uviedla Markíza začiatkom roka 2019, kedy na obrazovkách vystriedal Susedov kraľujúcich pondelkovým večerom. Autoškola opisovala príbeh rodiny, ktorá sa dáva kvôli nečakanému dedičstvu nedobrovoľne dokopy a pre jeho získanie je ochotná lavírovať aj na hrane zákona.
V hlavných úlohách sa predstavili Juraj Kemka, Marta Sládečková, Ján Koleník, Emil Horváth či Dominika Morávková, ktorá nahrala S hudbou vesmírnou aj úvodnú zvučku. Komediálna novinka odštartovala so sledovanosťou 10 percent pri podiele 26,7 percenta v cieľovej skupine 12-54, pri obrazovkách bolo 442-tisíc divákov nad 12 rokov. Aktuálne Markíza vysiela reprízu seriálu.
5. Atletiko Cvernofka (2016)
Na jeseň v roku 2016 priniesla Markíza na obrazovky novinku Atletiko Cvernofka nakrútenú podľa rumunskej predlohy. Seriál zo života štvrtoligového futbalového klubu, v ktorom väčšine hráčov chýba talent a disciplína, mal byť žánrovo podobný humoru Hornej Dolnej a mal nadviazať na jej úspech. Hoci prvá z dvanástich častí odštartovala sľubne, so 473-tisíc divákmi nad 12 rokov pri obrazovkách, čo znamenalo v obchodnej cieľovej skupine 12-54 takmer 11 percentnú sledovanosť a podiel na trhu nad 37 percentami, výkony ďalších častí kolísali podľa výkonov programov zaradených pred seriálom. Atletiko Cvernofka sa druhou Hornou Dolnou nestal.
4. Zita na krku (2011)
Humoristický sitkom vysielala Markíza na jeseň roku 2011. Dej bol postavený na situačnej komike a nedorozumeniach medzi chaotickou hlavnou hrdinkou Zitou a jej spolubývajúcim Markom, ktorý bol jej úplným opakom. V hlavných úlohách sa predstavili Helena Krajčiová, Dušan Cinkota, Jana Oľhová, Zuzana Fialová a Ľuboš Kostelný. Prvú časť pätnásťdielneho sitkomu si pozrelo 612-tisíc divákov, čo v obchodnej cieľovej skupine 12-54 znamenalo 11,5 percentnú sledovanosť a podiel na trhu takmer 35 percent.
3. Najhorší týždeň môjho života (2021)
Tohtoročnej novinke Markízy patrí tretia priečka v rebríčku. Osemdielny seriál Najhorší deň môjho života úspešne odštartoval vo štvrtok 7. januára. Prvá epizóda komediálneho seriálu plného nedorozumení a vzťahových katastrof dosiahla v cieľovej skupine 12-54 vysoký rating 12 percent a podiel na trhu nad 27 percentami. Pozrelo si ju 562-tisíc divákov nad 12 rokov.
Najhorší týždeň môjho života je slovenskou adaptáciou britského seriálu, lokálne verzie už vznikli napríklad v Nemecku, USA, Taliansku, Rumunsku či Grécku. V slovenskej verzii sa v réžii Petra Hofericu predstavili Roman Poláčik, Kristína Svarinská, Jozef Vajda, Zdena Studenková či Dominika Kavaschová. Markíza polhodinový seriál dopĺňa reprízou už spomenutého komediálneho seriálu Autoškola.
2. Horná Dolná (2015)
Hornú Dolnú uviedla Markíza na obrazovky v utorok 6. januára v roku 2015. Prvá epizóda dostala v programe priestor až o 21:30, k obrazovkám však zasadlo až 845-tisíc divákov nad 12 rokov, čo v obchodnej cieľovej skupine 12-54 znamenalo mimoriadne vysokú sledovanosť 17,7 percenta aj trhový podiel 41,4 percenta.
Odvtedy sa Horná Dolná radí medzi najsledovanejšie televízne programy a Markíza uvádza každý rok dve nové série. Práva na vysielanie seriálu zakúpili aj okolité krajiny. Maďarskú adaptáciu vyrába miestna komerčná stanica RTL Klub s vlastnými hercami pod názvom A mi kis falunk (Naša malá dedinka). Poliaci uvádzajú pôvodnú slovenskú verziu seriálu pod názvom Górka Dolna doplnenú o simultánny dabing.
1. Susedia (2018)
Kráľom rebríčka sú Susedia, ktorí sa 1. januára 2018 vrátili na obrazovky Markízy po jedenástich rokoch. Legendárny sitkom vysielala televízia v rokoch 2006 až 2007 a jeho popularita bola obrovská. Sledovalo ho viac ako milión divákov a podiel na trhu sa hýbal nad 60 percentami. Doposiaľ je najsledovanejším pôvodným slovenským seriálom vyrobeným po roku 1989.
Návratu seriálu seriálu robila televízia výrazné promo a pilotnú časť odvysielala bez reklamy. A bol to návrat, v aký asi Markíza ani nedúfala. Pri obrazovkách bolo takmer 1,1 milióna divákov nad 12 rokov. V obchodne dôležitej skupine divákov od 12 do 54 rokov dosiahla Markíza mimoriadne vysoký trhový podiel 45,1 percenta a rovnako vysoko nadštandardnú sledovanosť 22,8 percenta. V oboch hlavných cieľových skupinách išlo o vôbec najsledovanejší program na slovenskom televíznom trhu od hokejových majstrovstiev sveta v roku 2016. Tento úspech sa odvtedy nepodarilo žiadnemu seriálu prekonať a ani sa k nemu priblížiť. Susedia budú pokračovať aj v tomto roku už deviatou sériou.