Hodnotenie mesačníka Stratégie je jedinečná príležitosť, ako si konfrontovať názory na práce medzi kolegami z iných agentúr, ale aj zástupcami zadávateľov. Na to sa vždy teším, lebo kreativita nemusí byť vždy merateľná a pre všetkých je potom obohacujúce rozšíriť si pohľad na vec z viacerých uhlov. Priznám sa, že moja tabuľka je často doškrtaná, keď po diskusii mierne upravím svoj názor na konkrétnu prácu. A určite sa rád dám presvedčiť, veď preto sa stretávame osobne.
Tentoraz bol prihlásený rekordný počet prác, aj kvôli blížiacemu sa Zlatému klincu. Hodnotili sme dokonca aj vianočnú prácu, takže trochu osvieženia v týchto letných dňoch. Celé kolo bolo nabité skvelými vecami, z ktorých mnohé budú určite bodovať aj na už spomínanom Zlatom klinci.
Začnem tým najlepším, to je práca Slovník odcudzených slov od This is Locco, ktorá vysoko bodovala vo všetkých prihlásených kategóriách. Od agentúry bodovalo v aktuálnom kole viacero prác ako Macko uzdravko pre Dôveru, Deti, ktoré vychovala nemocnica pre klienta Deti s rakovinou. Locco si tak právom zaslúži ocenenie Agentúra mesiaca.
V kategórii Digital sa nám páčila práca od Istropolitana Ogilvy – Shakehack, kde nápadito využili novú funkciu Insta Stories Shake to reveal na upozornenie prvotných príznakov sklerózy multiplex. Do PR boli prihlásené len dve práce, ale obe s veľmi silnou myšlienkou.
Jednou je už spomínaný Slovník odcudzených slov od This is Locco a druhou je práca pre Tesco od Istropolitana Ogilvy Menštruačné šaty, ktorá upriamuje pozornosť na problém takzvanej menštruačnej chudoby. Tentoraz slabšou kategóriou bolo OOH. Stáva sa, že práca so skvelým nápadom, ktorá je vo všeobecnosti hodnotená vysoko, trochu sklame v niektorej z kategórií. Napríklad práca od Triadu pre O2 400 metrov je priveľa má výborný nápad, ktorý však v OOH zostal na polceste k dokonalosti.
Veľmi ma oslovila kategória Craft, kde agentúra This is Locco prišla hneď s dvoma skvelými dizajnérskymi počinmi, a to s vizuálnou identitou pre festival Grape 2023 a s veľmi nápaditou identitou pre bar Bohéma. Nápad s lepiacou páskou perfektne sedí na pankáčsky štýl baru a zároveň rieši množstvo ďalších problémov, ktoré taký bar môže mať.
V nasledujúcich článkoch nájdete kompletné Hodnotenie Stratégií za mesiac august 2024:
Najlepšie OOH v augustovom Hodnotení Stratégií má Triad a Fun rádio
Vizuál: Víťazom kategórie je applepie s prácou pre Tauris
Online film a video: Ako robí autíčko? Pýta sa Istropolitana v kampani na nový Opel?
Film, TV reklama: Vianočný spot môže zabodovať aj v lete
Kampaň: Slovník odcudzených slov sa stal rekordérom mesiaca
Craft: Víťazom kategórie je reklama, ktorá pohla spoločnosťou
PR: Menštruačné šaty mali skvelý mediálny mix, porota spochybňovala cielenie
Promo, Activation, Event: Kofola výborne zasahuje svoje cieľové skupiny a buduje si brand awareness
Médiá: Skvelá kategória, z ktorej štyri práce postupujú do ročného finále
Digital – social media: ShakeHack zaujala jednoduchou a trefnou ideou
Digital - Influencer marketing: Slovník odcudzených slov potvrdil svoju dominanciu