28.09.2021, 17:41

To najlepšie zo Zlatého klinca 2021: Pozrime si reklamy, ktoré porota hodnotila najlepšie

Minimálne podľa odovzdaných Klincov to bol kvalitný ročník. "Klincovali" aj nové agentúry.

To najlepšie zo Zlatého klinca 2021: Pozrime si reklamy, ktoré porota hodnotila najlepšie
Zdroj: archív

Neexistuje na Slovensku prestížnejšie ocenenie pre kreativitu v reklame ako je Zlatý klinec. Ide o prehliadku najkreatívnejších prác, ktoré reklamné agentúry vytvorili za uplynulý rok. Tento ročník sa po roku prestávky konal opäť naživo - nielen v online prostredí.

Organizátori avizovali, že zaregistrovali najvyšší počet prihlášok - 372. Poroty posunuli do užšieho výberu 132 prác. Na slávnostnom galavečeri si agentúry prevzali 30 bronzových Klincov, 26 strieborných, 21 zlatých Klincov. A po dvoch rokoch sa opäť odovzdalo najvyššie ocenenie Grand Prix, ktoré tentoraz putovalo do agentúry THIS IS LOCCO za virtuálnu osobnosť - influencerku Bejby Blue pre Tatrabanku. Práve Grand Prix rozhodlo aj o tom, že THIS IS LOCCO si odnieslo aj ocenenie Á-čko pre najúspešnejšiu Agentúru večera.

Tento ročník však priniesol okrem Bejby Blue aj ďalšie kvalitné práce - koniec koncov svedčí o tom aj pomer shortlistov a Klincov. Takmer každý druhý shortlist bol aj premenený na kov. Už vieme, že najoceňovanejšou prácou bola Bejby Blue od THIS IS LOCCO, ktorej ešte priestor venovať budeme, komplexnejší obraz o Zlatom klinci nám ale dá pohľad na ďalšie ocenené agentúry a ich práce.

Druhou najúspešnejšou agentúrou Zlatého klinca 2021 sa stalo MUW Saatchi&Saatchi. Agentúra si odniesla spolu 12 Klincov, pre klientov ČSOB a Slovak Telekom. Najviac ocenení (4 Klince) získali Maratónske psy pre ČSOB-banku. Porota oceňovala najmä ideu práce - prepojenie tréningu na bežecký ČSOB maratón so psíkmi v útulkoch.

MUW Saatchi&Saatchi získala aj ďalšie ocenenie pre ČSOB - v kategórii Film sa páčilo online video Deň všetkých sviatočných. Vtipné video využíva myšlienku "sviatočných" šoférov na cestách ako podporu produktu poistenie motorových vozidiel. A poistenia, tentoraz životného, sa týka aj ďalšia práca Vypočujte si skutočného lekára, myšlienku tentoraz agentúra postavila na prepožičaní hlasu známeho seriálu Dr. House, ktorého na Slovensku dabuje Vladimír Jedľovský. V kategórii Audio reklama zaujal AudioTrek taktiež pre ČSOB. Ak pôjdete na túru, určite oceníte osobného hlasového sprievodcu.

Multi Channel porota vysoko ohodnotila aj prácu pre Slovak Telekom, a to v kategórii Duch doby - Kreativita v čase korony. Slovak Telekom počas prvej vlny koronakrízy pomohol zdravotníkom, čo komunikoval prostredníctvom videa Pomáhame zdravotníkom. Výborný insight a správne trafené emócie bolo to, čo vyšvihlo túto prácu medzi najlepšie, ktoré vznikli počas pandémie.

V kategórii Craft sa porote páčilo aj video Prvé kroky, či v kategórii FIlm vtipný spot na nekonečné dáta Zastávka, obe MUW Saatchi&Saatchi vytvorila pre Slovak Telekom.

Práca, ktorá výrazne bodovala naprieč kategóriami a pomohla agentúre TRIAD k oceneniu tretej najúspešnejšej agentúry bola práca pre klienta Slido - Meeting Zombies. Celkovo práca získala päť Klincov, z toho štyri zlaté. V humornom videu zobrazuje problém, ktorým je nezáživnosť a neefektívnosť online stretnutí, ktoré menia ľudí na zombíkov. Ambíciou kampane bol celosvetový dosah, primárne bola určená na americký trh. Na Zlatom klinci získala najvyššie ocenenia v silných kategóriách Craft, Film, aj Vizuál. Strieborný klinec majú "zombíci" za Kampaň.

A hovorilo sa aj o prácach od agentúry Wiktor Leo Burnett. Ich video "mačka" na propagáciu liekov proti hnačke pre S&D Pharmu SK bola výnimočná. A pritom ide o veľmi jednoduchý  insight - Yomogi, jediný liek na liečbu aj prevenciu cestovateľskej hnačky, oslovuje práve tých, ktorí nechcú svoju návštevu cudziny presedieť na toalete. Agentúra túto chúlostivú tému spracovala s ľahkosťou a vtipom. Škoda, že takýchto originálnych reklám v tejto kategórii Lieky nevidíme v televízií viac.

Porota ocenila v prípade agentúry Wiktor Leo Burnett aj ďalšie jej práce - a to pre klienta Škoda auto Slovensko či HB Reavis. Pre Škodovku pripravila aktivačnú kampaň Tankujte Inaq! na propagáciu elektromobility. Šoféri si mohli vyskúšať, aké to je, tankovať za rovnaké ceny, ako pri elektromobile – teda až o 70 percent lacnejšie.
V kategórii Design ocenila porota zlatým Klincom vizuálnu identitu nového nákupného centra Nivy.

Ak hovoríme o agentúre Wiktor Leo Burnett, na mieste je spomenúť agentúru Socialists, ktorá je jej sesterskou agentúrou. Socialists, kedysi vznikla ako social agentúra, tieto kompetencie už dávno prekročila. Dôkazom je aj kampaň Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš, ktorú pripravila pre Košice Región Turizmus. Agentúra ako relatívny nováčik si odniesla za túto prácu štyri Klince. Kampaň po jej spustení vytvorila rozruch, "svojskym"  humorom, ktorý nie každý zobral v rámci srandy. Kampaň cielila na tých, ktorí od dovolenky očakávali pokoj nedotknutej prírody a uprednostnili to pred strediskami plnými komerčných a zábavných aktivít.

V silnej kategórii Craft získala zlatý Klinec pre Tatrabanku za prácu Umenie je dar agentúra MADE BY VACULIK, a to spotom, v ktorom profiluje banku ako významného podporovateľa umenia a kultúry. Agentúra premenila na kovy aj práce pre Nadáciu Markíza - ktorej pomáhala pri projekte boja proti šikane - s názvom Odpíšeme ti, či Heineken - Vianočný hit ´73.

Veľmi dôležitej téme hoaxov - s videom, ktoré ukazuje ako sa vytvárajú deep fake videá (premena Kristíny Tormovej na Zlaticu Puškárovú), sa venovalo v kampani od Free Andy O2 Slovakia. Práca Zdieľaj s rozumom získala tri kovy, v kategórii Digital, Kreativita v PR kampani a kráľovskej kategórii Kampaň.

Tento ročník Zlatého klinca priniesol niekoľko prekvapení. Jedným z nich je určite práca agentúry dotcom advertising Let´s play  pre klienta Slovnaft, ktorá bodovala v kategóriách: Craft, Digital, Media, Promo&Activation a Kampaň. Agentúra na spropagovanie záujmu o chemickú školu vytvorila virtuálny model školy v Minecrafte.

Single Channel porota veľmi chválila prácu Cycling Struggles pre Isadore, ktorá podľa nej dosahovala svetové kvality tak z pohľadu myšlienky, ale aj spracovania či exekutívy. Spot, vysielaný na Eurosporte hovorí, že bicyklovanie/cesta je náš život - so všetkým, čo k tomu patrí. Reklama od Juraja Pobjeckého, bývalého stratéga Zaraguzy či Oliver Agency, sa láskavo smeje na chybách, s ktorými sa stretol hádam každý cyklista. Porota mimochodom podotkla, že tento spot je ten, ktorý by mal byť benchmarkom pre reklamy na Slovensku, tak si ho všetci dobre pozrite:).

Necelý rok svojho vzniku oslávila agentúra Darwin and the Machines Michala Pastiera a Martina Blaška - zo Zlatého klinca si odniesla až štyri Klince. Dve za prácu pre Websupport Webuj s ľahkosťou, a pre klientov Billdu - Pravda o podnikaní či Kickresume - Get hired faster - Astronaut. Agentúra pre všetkých klientov, ktorých práce prihlásila do súťaže premenila na kov.

Istropolitana Ogilvy bola odmenená štyrmi Klincami, okrem iného v Crafte za pieseň v spote Čistá energia pre SPP.

Slovak&Friends, agentúra Róberta Slováka, získala zlatý Klinec za kampaň Bratislava sa ráta, ktorú realizovala pre Magistrát hlavného mesta. Kampaň je pekným príkladom toho, ako by mohli vyzerať komunikácie pre štátny sektor. V tejto súvislosti je na mieste spomenúť aj prácu agentúry Mannschaft - Tri slová. Spot, ktorý porota ocenila dvomi striebornými Klincami vytvorili Adam Marčan a Matúš Kvas pre Ministerstvo zdravotníctva.

Elite/Monday Lovers ukázal prácou pre Harmony ako sa dá pracovať s obalom produktov v duchu trvalej udržateľnosti.

Všetky práce, ktoré boli ocenené na Zlatom klinci 2021 nájdete tu.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.